Rankingsystemet i Pool

Rankingsystemet är ett roterande system vilket innebär att det är en rättvis ranking året om. När en tävling spelas ersätter den motsvarande tävling föregående år i systemet. Du som spelare räknar dina sex högsta poäng tagna i de tävlingar som är inkluderade i den senaste uppdateringen av rankinglistan.

På er spelarprofil under menyn rankings ser ni tävlingar ni deltagit i, de med ljusgul bakgrund är de som är inkluderade i senaste rankinglistan. Av dom räknar ni era sex högsta poäng. Lite längre ner kan ni också se hur er placering i rankingsystemet förändrats vid varje uppdatering.

Vid lika antal poäng avgörs placering på i turordning högst tagna poäng, högst lägsta poäng av de sex som räknas, kvot. Om det fortfarande inte kan särskiljas delar de placeringen.

Ovanför rankinglistan står vilken tävling som är nästa som räknas på rankinglistan samt vilken tävling den ersätter i systemet.

Mer information finns att läsa i det Nationella Poolbestämmelserna som finns under Rules & Regulations.

Har ni frågor angående rankingsystemet är ni välkomna att skicka era frågor via mail till This is a mailto link.

Uppdaterad: 14 SEP 2017 18:47
Skribent: SBF