SM 14-1

Inbjudan SM 14-1 2017-18_1.pdf

Info SM 14-1 2017-18.pdf

SM i 14-1 för Dam & Herr – Biljardpalatset, Stockholm

Svenska Mästerskapen i 14-1 för säsongen 2017/18 är ett öppet mästerskap vilket innebär att alla oavsett ranking får delta.

Datum: 16-17 juni 2018 på Biljardpalatset, Stockholm

Arrangör: Stockholms Biljardsällskap

Anmälningsavgift: 600:- för herrar, 400:- för damer

Starttider:

• Herrar: Kl 10.00 lördag 16 juni
  • Damer: Kl 10.00 söndag 17 juni

Format:

Herrar: Dubbelcup på lördagen med distans 100 i grundspelet. Slutspel på söndagen från sista 16 med distans 125. Finalen beräknas starta kl. 16.00 på söndag.

Dam: Enkelcup genom hela tävlingen. Vid 9-10 spelare körs eventuellt två grupper, där gruppvinnarna möts i final. Distans 75 i grundspel och 100 i slutspel. Beräknad tidsåtgång 2h/omgång.

Seedning:

25 % av deltagarna seedas, baserat på resultaten i SM 14-1 förra säsongen. Detta gäller för både dam och herr.

Prispengar:

Herr: 500:- / deltagare går till prispotten.

Dam: 300:- / deltagare går till prispotten.

Prispengarna fördelas enligt följande:

Herr: (33 anmälda)
1: 9 000 kr
2: 5 000 kr
3-4: 3 000 kr
5-8: 1 500 kr
Högsta stöt: 3 000 kr
Tot: 26 000 kr

Dam: (7 anmälda)
1: 2 600 kr
2: 1 300 kr
Högsta stöt: 700 kr
Tot: 4 600 kr

Utöver startavgifterna har SBF skjutit till medel för att förstärka prispotten. Förutom prispengar delas även pokaler, medaljer och plaketter ut för placeringarna 1-3 i varje klass.

Dresscode:

Dresscode C enligt de grengemensamma tävlingsbestämmelserna, §20:

”Dresscode C Herr: Överdelen skall vara en kragförsedd skjorta eller piké, i valfri färg, som förblir nedstoppad i midjan. Plagget skall vara helt och rent, samt ha någon form av ärm. Som nederdel bäres hel och ren kostymbyxa i valfri färg. Valet av skor skall falla inom kategorin finskor och passa in i övrig klädsel. En sportsko med mörkare överdel i läder eller läderliknande material är godkänd om tävlingsledaren godkänner det.

Dam: Som överdel är en skjorta, stilren topp, blus, piké eller klänning tillåten. Som nederdel bäres hel och ren kostymbyxa i valfri färg. Kjol är tillåten under förutsättning knän eller mer täcks. Valet av skor skall falla inom kategorin finskor och passa in i övrig klädsel.. En sportsko med mörkare överdel i läder eller läderliknande material är godkänd om inte tävlingsledaren kommer med invändningar.”

Anmälan stänger:

Tisdag 12 Juni kl 17.00, via BiljardOnline.

Uppdaterad: 16 JUN 2018 08:41
Skribent: Poolkommittén