SM 8-9-10-ball

Inbjudan SM 8-9-10ball 2017-18_1.pdf

Info SM 8-9-10ball 2017-18.pdf

SM i 8-ball 9-ball 10-ball för Dam & Herr – JoLo & Co, Stockholm

Svenska Mästerskapen i 8-ball, 9-ball och 10-ball arrangeras i enlighet med de aktuella Nationella Poolbestämmelserna (2018-01-01).

Datum: 8-10 juni 2018 på JoLo & Co, Stockholm

Arrangör: Föreningen TriQ Club

Anmälningsavgift: 300:- / disciplin

Format:

Enkelcup för både dam och herr.

Kvalificerade till start:

De 32 högst rankade herrarna samt de 8 högst rankade damerna efter säsongens sista deltävling av Swedish Pool Tour som uppfyller krav i de Grengemensamma tävlingsbestämmelserna.

Seedning:

Seedning sker enligt §4.3 i Nationella Poolbestämmelserna:

”§4.3 Seedning och lottningsförfarande

Vid SM är regerande Mästare i respektive disciplin förstaseedad, silvermedaljör andraseedad och bronsmedaljörer seedade tre-fyra (ordning bestäms efter gällande ranking), därefter följer senast publicerade rankinglista.

50% av startfältet seedas, antalet skall avrundas upp till närmaste av följande antal: 4, 8, 16, eller 32. I övrigt gäller samma regler för lottning som i Swedish Pool Tour, se §2.4.”

Prispengar:

Prispengarna i SM bestäms utifrån överskottet från säsongens SPT-tävlingar och meddelas inom kort. Utöver prispengar delas även pokaler, medaljer och plaketter ut för placeringarna 1-3 i varje klass.

Dresscode:

Dresscode C enligt de grengemensamma tävlingsbestämmelserna, §20:

”Dresscode C Herr: Överdelen skall vara en krag försedd skjorta eller piké, i valfri färg, som förblir nedstoppad i midjan. Plagget skall vara helt och rent, samt ha någon form av ärm. Som nederdel bäres hel och ren kostymbyxa i valfri färg. Valet av skor skall falla inom kategorin finskor och passa in i övrig klädsel. En sportsko med mörkare överdel i läder eller läderliknande material är godkänd om tävlingsledaren godkänner det.

Dam: Som överdel är en skjorta, stilren topp, blus, piké eller klänning tillåten. Som nederdel bäres hel och ren kostymbyxa i valfri färg. Kjol är tillåten under förutsättning knän eller mer täcks. Valet av skor skall falla inom kategorin finskor och passa in i övrig klädsel.. En sportsko med mörkare överdel i läder eller läderliknande material är godkänd om inte tävlingsledaren kommer med invändningar.”

Uppdaterad: 04 JUN 2018 20:42
Skribent: Poolkommittén