Magi

2011-05-06 08:20
Så är då ett sjukt bra VM till ända och ”Bazza” Hearn kan bocka av en braksuccé.
  • Uppdaterad: 2016-06-07 16:50

Med Judd Trump i final så var ju saken biff, alla ville kolla in den nye ”Jimmy White” och även om en skotte rodde hem det i slutändan så var det med mycket möda och visst besvär.

Higgins kontrollerade såväl O’Sullivan som Mark Williams och blev för mycket för Trump, som nog mattades lite efter hand. Mäktigt att vinna fjärde titeln!

Trump öppnade ju med att fälla regerande mästaren Robertson, utklassa Gould och Dott samt gå segrande ur (enl. min mening) turneringens vackraste match mot Ding Junhui. Men det är klart att det tar på en junior att ha spelat 105 frames på 16 dagar. Exakt tre gånger så mycket som när han vann China Open. Sjuttonde dagen blev en för mycket med andra ord.

Hur det gick i liret?

sköldpadda

Precis så här gick det, nära men blåst! Jag låg bra till men gick ”all in” på Williams mot Higgins så nu blir det morötter och sallad ett bra tag framöver.

Tittarsuccé

27miljoner följde snookern i Storbritannien, 55.9 miljoner hushåll zappade in i Kina och i Sverige låg eurosports tittarsiffror straxt över sändningarna från London maraton (1) tills blänkaren om Benjamin McCabe och Judd Trump dök upp i TV4, då steg siffrorna med 80%! Vi skall hålla koll på det och se hur länge finalsiffrorna är ”top of the pops” i Eurosport.

*

Nu tar protouren rast en hel vecka innan kvalet till nästa års tour rullar igång. 124 startande, åtta kineser, tre thailändare, ett par indier lite mellaneuropa och tre nordbor. Rune Kampe (Dan), Kurt Maflin (Nor) och Robin Hull från finland kör hårt mot det bästa från brittiska öarna. Tre tävlingar på raken är det och semifinalisterna får ett tourkort. Låt oss hoppas på en svensk i startfältet år 2012!

Vi tackar för oss och säger grattis till alla som följde turneringen, det kan inte bli mycket bättre.

Grattis till Benny McCabe också, som inte gjorde TV4 besvikna, utan sopade banan med motståndet i U17 SM och att vi är klubbkompisar gör ju inget.

Sköldpaddan återkommer med nya texter efter rast och vila.

Skribent: Kim Hartman

rf_logga