Förbundsinformation

"Svenska Biljardförbundet skall med demokratisk anda, professionalism och sunt förnuft, inspirera och entusiasmera medlemsföreningar att verka för sportens mångfald och utveckling på alla nivåer."

_______________________________________________________________________________

Svenska Biljardförbundet (SBF) bildades 1940 och är medlemmar i Riksidrottsförbundet (RF). SBF är ett Specialförbund (SF) i Riksidrottsförbundets struktur. SBF har antagit RF:s stadgar och leder sin verksamhet utefter dess ramverk. Vi representerar sporten och medlemsföreningarnas tankar inom RF ur ett nationellt perspektiv. Vi representerar också Sverige internationellt i CEB, EPBF och EBSA, respektive grens Europaförbund.

Stora delar av idrottsrörelsen är en ideell verksamhet och folkrörelse, så även Svenska Biljardförbundet. Vi är en ideellt baserad organisation som arbetar på bred front för att sporten i helhet skall få en naturlig koppling till den svenska idrotts- och folkrörelsen. Vi arbetar för att biljarden och dess utövare skall kunna ta del av de möjligheter som finns inom den svenska idrottsrörelsen. Förbundet är medlemsföreningarnas samlade kanal för olika huvudfrågor som rör biljardsporten. Vi arbetar för att ideellt engagemang och drivkraft fortsättningsvis skall vara hjärtat i sportens utveckling.

Uppdaterad: 2011-11-14 18:08

rf_logga