Idrottslyftet

Svenska Biljardförbundet välkomnar ansökningar om projektmedel för barn- och ungdomsverksamhet inom ramen för Idrottslyftet, Riksidrottsförbundets (RF) stora satsning på barn- och ungdomsidrott.

Syftet med Idrottslyftet är att utveckla verksamheten så att barn och unga i åldern 7 - 25 år väljer att idrotta i förening och stimuleras till ett livslångt idrottande i föreningsidrotten.

För Idrottslyftet 2017 kan föreningarna ansöka om medel från SBF till projekt inom följande områden för barn- och ungdomsverksamhet (upp till 25 års ålder):

- Träning- och tävlingsverksamhet (t ex cuper, läger, veckoträningar)

- Utbildning (t ex domare, instruktörer)

- Uppsökande verksamhet (t ex fritidsgårdar, skolor)

- Integrationsprojekt (t ex nyanlända, andra minoriteter)

- Samarbetsprojekt (t ex kommuner, andra idrottsföreningar)

För projekt inom andra områden än ovanstående, kontakta SBF:s koordinatorer. Maxbelopp per ansökan är 30 000 kr. Det går bra att skicka in flera projekt från samma förening, men endast ett område per ansökan.

Ansökningsperioden är 1 september till 31 december. En ny period startar 1 januari 2018. På grund av den korta tiden för utveckling av projekt vill vi råda föreningarna att ta kontakt innan ni skickar in en ansökan, för att bolla idéer och få råd kring projektens utformning. För att er ansökan ska bli godkänd behöver projektet ha ett tydligt syfte och dessutom uppfylla vissa kriterier, t ex mätbara resultat och en rimlig budget.

Observera att ansökan måste skickas in via verktyget IdrottOnline. Här hittar ni en steg-för-steg-manual om hur ni loggar in och skickar i en ansökan: http://idrottonline.se/servicecenter#!/category/1000128885/article/11000035792

Vem som helst i föreningen kan skapa och spara en ansökan, men den kan bara skickas in av ordföranden, kassören eller den som är idrottslyftsansvarig firmatecknare.

Kontaktpersoner hos SBF:

Dzenan Sahovic, 073-073 5303, This is a mailto link

Eva Viding Bussell, 070-7511287, This is a mailto link

Besök gärna Riksidrottsförbundets hemsida för mer ingående information om Idrottslyftet.

Uppdaterad: 2017-09-11 12:17
Skribent: Kurt Roos