Tävlingslicens

På förbundsstämman 2010 beslutades det att den individuella licensavgiften tas bort. Från den 1 jan 2013 skall nedanstående uppfyllas för att inneha tävlingslicens.

Reglementet i det Grengemensamma Allmänna Tävlingsbestämmelserna lyder:

5. Tävlingslicens
Spelare som är medlem i förening som fullgjort sina åtaganden mot SF och i förekommande fall SDF skall anses vara licensierad. Som medlem i förening menas att man är registrerad i föreningens medlemsregister i IdrottOnlineKlubb och markerad som aktiv i idrott biljard. Då spelare kan vara registrerad som medlem för flera föreningar åligger det föreningen att bevaka att spelaren äger rätt att representera föreningen i tävlingssammanhang. Spelarens licenstillhörighet är den föreningen som spelaren är registrerad för i BiljardOnline. Byte av licenstillhörighet till annan förening är reglerat i §24 Övergångsbestämmelser.

Observera att endast spelare med kompletta inrapporterade uppgifter anses inneha tävlingslicens och därmed rätt att delta i av SBF sanktionerade tävlingar.

Har Din föreningen ännu inte anslutit sig till IdrottOnlineKlubb?
Läs mer här om hur ni går till väga för att ansluta er.

Uppdaterad: 2016-06-07 17:00
Skribent: Kurt Roos