Kategorier

Utmärkelserna avser säsongen 2018/19 (1 juli 2018 – 30 juni 2019). Det är fri nominering i samtliga kategorier. För att rätt vinnare ska kunna utses är det viktigt att du motiverar varför du anser att personen eller föreningen är värd att vinna priset.

Det finns elva kategorier att nominera i:
Årets spelare: Kan vara en spelare som har stått för en stor prestation, har utvecklats mycket under året, etc.

Årets Junior: En junior som har utmärkt sig särskilt under året

Årets Carra: Någon/några som under säsongen har gjort något inom grenen carambole som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets Poolare: Någon/några som under säsongen har gjort något inom grenen pool som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets Snook: Någon/några som under säsongen har gjort något inom grenen snooker som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets förening: Årets förening är en förening med en stark föreningskänsla och samhörighet. Föreningen har under säsongen gjort något som främjar biljardsporten i Sverige.

Årets tävlingsarrangör: Nominera en arrangör som gör det där extra på tävlingsarrangemangen. En arrangör som bjuder på trevliga och väl arrangerade tävlingar. Priset kan tilldelas förening eller enskild person.

Årets ungdomsledare: Ett pris för att lyfta det goda ledarskapet. Ledaren ska stötta och locka fram det bästa hos deltagarna och vara hängiven sin uppgift som ledare i sin förening.

Årets eldsjäl: Nominera en ideell person som har ett brinnande engagemang i sin förening. Eldsjälen är en person som alltid finns på plats, ställer upp och gör skillnad utan att ha egen vinning i det han/hon gör. En person som gör biljardsporten bättre för andra.

Årets Fair play: Nominera någon som under säsongen stuckit ut genom sin sportslighet och sina värderingar.

Årets Komet: En spelare som under säsongen har visat resultat på högre nivåer än tidigare och har stor potential för utveckling inom sporten.

Nomineringar görs via detta formulär senast den 30 augusti.

Efter nomineringstidens utgång kommer förbundsstyrelsen att välja ut tre nominerade i varje kategori och presentera dessa på hemsidan. De tre nominerade i varje kategori kommer att bjudas in till galan. Förbundsstyrelsen utser en vinnare i varje kategori utifrån de nomineringar som har kommit in. Förbundsstyrelsen har rätt att själv nominera pristagare i de olika kategorierna. I kategorin Årets spelare kommer även respektive grenkommitté att nominera en person.

Uppdaterad: 25 JUL 2019 15:12

Sticker SAY NO!!!