Arpat Pulat vinner Ranking 4 i snooker - Svenska Biljardförbundet

Arpat Pulat vinner Ranking 4 i snooker

2018-02-01 15:10
25 deltagare samlades i Stockholm i helgen för snookerns Ranking 4, och det var Arpat Pulat från Stockholms SBK som till slut tog hem segern genom vinst mot Benjamin McCabe efter 3-2 i set.
  • Uppdaterad: 2018-02-01 15:10

I kvartsfinalerna såg vi Benjamin McCabe ta sig an Mats Eriksson och avgå med seger 3-1, medan Andy Nettleton besegrade Watcharawut Khaengkhan med samma siffror. De andra kvartsfinalerna vanns av Arpat Pulat och Henrik Svedstedt, efter att ha avpolletterat sina motståndare Saad Aziz respektive Nikos Dimitrakas med 3-0 vardera.

I den ena semifinalen möttes veteranen Andy Nettleton och göteborgaren Benjamin McCabe, här var Ben lite för bra den här gången och kunde vinna ganska komfortabelt med 3-0. I den andra semin mötte en annan veteran, Henrik Svedstedt, den unge Arpat Pulat. Den här matchen blev lite jämnare, men till slut stod Arpat som segrare med 3-2.

Finalen gick alltså i ungdomens tecken mellan två väldigt lovande spelare. Benjamin inledde bäst och vann de inledande framen, men Arpat åt sig in i matchen successivt och även här gick det till skiljeframe. Arpats formkurva fortsatte att stiga och kunde till slut vinna övertygande. Vi säger grattis till Arpat som, om formkurvan stiger ytterligare, blir en av favoriterna i SM. Vi tackar också unge domaren Kevin Sundström som dömde finalen på ett bra sätt.

Skribent: Snookerkommittén

rf_logga