Fortsatt samarbete med Biljardexperten

2018-03-10 14:52
Biljardexperten AB fortsätter stödja svensk biljard och Svenska Biljardförbundet
  • Uppdaterad: 2018-03-10 14:52

Samarbetet innebär ekonomiskt och materiellt stöd till Svenska Biljardförbundets (SBF:s) tävlingsverksamhet. Avtalet sträcker sig till slutet av 2018 med möjlighet till förlängning.

Biljardexperten är den största aktören på den svenska och nordiska marknaden för biljardrelaterade produkter med över 40 års erfarenhet i branschen, och vi är oerhört glada att just Biljardexperten blir huvudsponsor för svensk biljardsport under 2017-2018. Svensk biljardsport befinner sig i startgroparna av ett större utvecklingsarbete och det känns tryggt att vi har den viktigaste kommersiella aktören i Sverige vid vår sida. Vi har också stora förhoppningar att avtalet ska förlängas och samarbetet utökas för den nästkommande perioden, efter 2019.

Avtalet innebär att SBF och dess föreningar bör, när så är relevant, rekommendera Biljardexpertens varumärken, produkter och tjänster till sina hallägare, medlemmar och övriga biljardspelare som frågar om biljardrelaterade produkter – en självklarhet för oss då Biljardexperten representerar de absolut starkaste varumärkena i vår sport, såsom Brunswick, Rasson, Simonis, Aramith, Predator med flera.

Knivsta, 2018-03-10

Eva Viding Bussell