Nominera till Svenska Biljardgalan 2019

25 JUL 2019 15:38
Den 19 oktober är det dags för den andra upplagan av Svenska Biljardgalan. Nu har du möjlighet att nominera de som du tycker ska vinna pris på årets gala.
  • Skapad: 25 JUL 2019 15:38

Utmärkelserna avser säsongen 2018/19 (1 juli 2018 – 30 juni 2019). Det är fri nominering i samtliga kategorier. För att rätt vinnare ska kunna utses är det viktigt att du motiverar varför du anser att personen eller föreningen är värd att vinna priset.

Årets spelare
Kan vara en spelare som har stått för en stor prestation, har utvecklats mycket under året, etc.

Årets Junior
En junior som har utmärkt sig särskilt under året.

Årets Carra
Någon/några som under säsongen har gjort något inom grenen carambole som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets Poolare
Någon/några som under säsongen har gjort något inom grenen pool som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets Snook
Någon/några som under säsongen har gjort något inom grenen snooker som sticker ut. Kan vara en spelare, en ledare, en funktionär, en arrangör, etc.

Årets förening
Årets förening är en förening med en stark föreningskänsla och samhörighet. Föreningen har under säsongen gjort något som främjar biljardsporten i Sverige.

Årets tävlingsarrangör
Nominera en arrangör som gör det där extra på tävlingsarrangemangen. En arrangör som bjuder på trevliga och väl arrangerade tävlingar. Priset kan tilldelas förening eller enskild person.

Årets ungdomsledare
Ett pris för att lyfta det goda ledarskapet. Ledaren ska stötta och locka fram det bästa hos deltagarna och vara hängiven sin uppgift som ledare i sin förening.

Årets eldsjäl
Nominera en ideell person som har ett brinnande engagemang i sin förening. Eldsjälen är en person som alltid finns på plats, ställer upp och gör skillnad utan att ha egen vinning i det han/hon gör. En person som gör biljardsporten bättre för andra.

Årets Fair play
Nominera någon som under säsongen stuckit ut genom sin sportslighet och sina värderingar.

Årets Komet
En spelare som under säsongen har visat resultat på högre nivåer än tidigare och har stor potential för utveckling inom sporten.

Nomineringar görs via detta formulär senast den 25 augusti.

Efter nomineringstidens utgång kommer förbundsstyrelsen att välja ut tre nominerade i varje kategori och presentera dessa på hemsidan. De tre nominerade i varje kategori kommer att bjudas in till galan. Förbundsstyrelsen utser en vinnare i varje kategori utifrån de nomineringar som har kommit in. Förbundsstyrelsen har rätt att själv nominera pristagare i de olika kategorierna. I kategorin Årets spelare kommer även respektive grenkommitté att nominera en person.

Biljardgalan 2019 hålls i samband med Föreningskonferensen den 19 oktober på Scandic Triangeln i Malmö. Galan med tillhörande galamiddag är öppen för alla att delta på. Anmälan till galan görs via detta formulär senast den 15 september. Deltagare i konferensen behöver inte göra en separat anmälan till Biljardgalan. Resa och boende är inte subventionerat av förbundet om man enbart deltar i galan med tillhörande middag. Om avanmälan till galan sker efter den 22 september kommer du att faktureras en avbokningsavgift.

Tider för galan:
Galamiddag kl 18.30-20.00
Biljardgala med prisutdelningar kl 20.30-22.00
Efterfest och mingel kl 22.00 till stängning

Frågor?
Kontakta oss på This is a mailto link

Skribent: SBF

Sticker SAY NO!!!