Årets föreningskonferens hålls i Malmö 18-20 oktober

10 JUL 2019 21:30
För andra gången arrangerar förbundsstyrelsen en konferens för alla medlemsföreningar med syftet att uppmuntra, utbilda och underhålla. Årets tema är Framtid och helgen innehåller ett späckat program, inklusive Biljardgalan på lördagskvällen.
  • Skapad: 10 JUL 2019 21:30

Föreningskonferensen 2019 kommer att anordnas på hotell Scandic Triangeln, mitt i Malmö, fredag kväll till söndag eftermiddag den 18-20 oktober. På temat Framtid kommer förbundsstyrelsen att berätta om arbetet som pågår efter RF:s ändringar i sina medlemsvillkor, men framförallt är konferensen ett tillfälle att samla alla föreningar för att vi tillsammans ska bestämma hur biljardsporten ska se ut om fem, tio, femton år framåt i tiden. Programmet innehåller allt från diskussioner om sportens framtid till praktiska utbildningar och föreläsningar och deltagarna kan i stor utsträckning välja det som de själva tycker är mest intressant att vara med på.

Föreningskonferensen

Syftet med en sån här konferens är att fånga upp informella diskussioner, lyssna på feedback från medlemmarna och samla upp goda idéer. Ni kommer att få många chanser att göra era röster hörda om så vitt skilda ämnen som tävlingsverksamheten, ungdomsrekrytering, jämställdhet och parabiljard. Vi kommer också att genomföra en Funktionärsutbildning i samband med konferensen, för upp till 30 personer. Utbildningen kommer ge grundläggande information och kunskaper inom tävlingsarrangemang, tävlingsdomare samt ledarutbildning. Mer information kommer när anmälan öppnas.

Preliminärt tidsschema för helgen ser ni nedan. Arbetet med programmet pågår fortfarande men den generella anmälan till konferensen kommer att öppna under nästa vecka. Det är inte obligatoriskt att delta alla dagar, men ni måste ange vid anmälan vilka dagar ni kommer att vara med. När ni har anmält er kommer ni få information via mejl när programmet är klart, vilka pass det innehåller och hur ni sedan anmäler er specifikt till de pass ni vill delta i.

Fredag 18 oktober

2-3 valbara pass kl 17-19

Buffémiddag kl 19

Lördag 19 oktober

Konferens kl 10-12

Lunch kl 12-13

Konferens kl 13-17

Egen tid kl 17-18.30

Galamiddag kl 18.30-20

Biljardgala med prisutdelningar kl 20.30-22

Efterfest och mingel kl 22 till stängning

Söndag 20 oktober

2-3 valbara pass kl 9-12

Lunch 12-13

2-3 valbara pass kl 13-15

Vi rekommenderar att varje förening skickar två deltagare till konferensen. Vi har reserverat ett antal hotellrum för Biljardförbundets räkning på Triangeln och ni kommer inom kort att få en bokningskod som ni kan använda. Deltagarna (eller föreningen) betalar resa och boende själva men liksom tidigare kan ni få tillbaka pengarna genom att skicka in en ansökan via Idrottslyftet, senast sex veckor efter konferensen. Förutsättningen för att få bidrag är att ni bor på minst tio mils avstånd till Malmö. Instruktioner för en sådan ansökan kommer att finnas under Idrottslyftet på hemsidan.

Svenska Biljardgalan

I samband med konferensen kommer också Biljardgalan att hållas för andra gången. Priskategorier och nomineringsformuläret kommer att öppna inom kort, med mer information om kvällen. I år är alla som vill välkomna att delta, däremot är resa och boende inte subventionerat av förbundet om man enbart deltar i galan med tillhörande middag.

På hemsidan kommer det att finnas direktlänkar till både konferensen och galan, där vi löpande kommer att uppdatera all information om anmälan, innehåll, viktiga datum med mera. Har ni några frågor är ni alltid välkomna att kontakta oss på This is a mailto link.

Vi ser fram emot att få träffa så många av er som möjligt i Malmö – varmt välkomna! 😊

\\ Förbundsstyrelsen

Skribent: Förbundsstyrelsen