Föreningar sökes till Städa Sverige!

05 MAR 2019 14:03
Städa Sverige, idrottens miljöorganisation, har just nu flera spännande projekt på gång som de söker föreningar och lag till. Tipsa era föreningar om möjligheten att städa Sverige och tjäna pengar till föreningen!
  • Skapad: 05 MAR 2019 14:03

Information från Städa Sverige, där Svenska Biljardförbundet är medlemmar tillsammans med med ett stort antal andra specialidrottsförbund:

Idrottens miljöorganisation Städa Sverige har sedan 2010 städat utmed Sveriges kuster och främst utmed västkusten. Nu söker vi ytterligare föreningar till premiären 13 april, framför allt i Kungälvs kommun. Kuststädning kommer även att genomföras sista helgen i april och de tre första i maj.

Städa Sverige och Estrella har ett nytt spännande projekt på gång i Angered, Det Goda Vårstädet. Det kommer att genomföras den 18 och den 25 maj och vi söker nu intresserade föreningar eller lag, med ungdomar i åldern 12-16 år, i Angered.

Det stora projektet Älvstädningen fortsätter ett sjunde år. 2019 utökas dessutom projektet med en älv - Indalsälven. Det finns lediga städuppdrag för föreningar/lag i Åre, Krokom, Östersund och Ragunda. Städningen kommer att genomföras 17-18 augusti och vara startskottet för årets Älvstädning. Även vår ambassadör, OS-guldmedaljören Björn Ferry, kommer att delta.

Föreningsrekryteringen är redan igång till projekten ovan och vi ser gärna att föreningar/lag från just er - våra medlemsförbund - söker. Berätta gärna om projekten och möjligheten i era kanaler! Som vanligt får föreningarna en ersättning för sitt deltagande som de kan använda till att uppfylla sina drömmar. För ett städuppdrag krävs cirka 15-20 deltagare, varav minst en ledare över 18 år.

Alla föreningar/lag som vill delta i något av våra projekt är välkomna att fylla i intresseanmälan på vår hemsida: www.stadasverige.se/intresseanmalan/.

Tips!
Städa Sverige har också fler spännande miljöprojekt på gång under 2019 som vi berättar mer om senare, bland annat i våra sociala medier. Följ oss gärna för senaste nytt:
Facebook: www.facebook.com/stadasverige
Instagram: stada_sverige, Miljokampar
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/städa-sverige-idrottens-miljöorganisation/
Twitter: https://twitter.com/stadasve/

Skribent: SBF