Fyra svenskar i världscupen för 3-vallare i Turkiet

23 APR 2018 20:23
Denna vecka spelas världscupen i 3-vallars carambole i Antalya, Turkiet. Sverige representeras av bland annat Torbjörn Blomdahl och David Pennör.
  • Skapad: 23 APR 2018 20:23

Tävlingen hålls 23-29 april på Bosphorus Hotel i turistorten Antalya i Turkiet och har ett förstapris på 16 000 euro till segraren. Måndag till torsdag spelas kvalomgångarna som sållar fram de spelare som ska fylla ut spelschemat i slutspelet tillsammans med de 14 direktkvalificerade, däribland Torbjörn Blomdahl.

Förutom Torbjörn som går in i tävlingen på fredag, har vi tre andra svenskar på plats för att pröva lyckan: Thomas Tullberg, Nalle Olsson samt Sverige-ettan David Pennör. Thomas Tullberg har idag måndag spelat två matcher och tyvärr förlorat båda. Nalle Olsson börjar spela imorgon tisdag och David först på torsdag.

Information om lottning för resten av veckan verkar inte komplett ännu men kommer att finnas på http://umb.cuesco.net/competition/info?idx=11. Håll också ögonen på http://www.kozoom.com/en/billiard-carom/news.html som brukar ha bra artiklar från tävlingarna. Kozoom sänder också hela tävlingen live på http://www.kozoom.com/en/billiard-carom/live/22626.html och enligt uppgift ska de två första dagarna visas gratis, dvs fri stream imorgon tisdag.

Skribent: Carambolekommittén