Glöm inte att anmäla er till Föreningskonferensen

10 SEP 2019 14:59
Den 18-20 oktober är det dags för föreningskonferens i Malmö. I ljuset av de förändringar som väntar den svenska idrottsrörelsen är det extra viktigt att ni tar chansen att vara med och påverka hur vår sport ska se ut i framtiden.
  • Uppdaterad: 10 SEP 2019 14:59

Utifrån de beslut som fattades vid Riksidrottsmötet i maj kommer de ekonomiska förutsättningarna för SBF att bli betydligt tuffare framöver. Vi är ett av få förbund som har färre än 50 medlemsföreningar, och biljardsporten är därmed en av de idrotter som drabbas mest av de nya villkoren. De kommande åren kommer därför vår verksamhet att präglas av ett antal förändringar och åtstramningar, och vi ser det som otroligt viktigt att alla våra föreningar och medlemmar engagerar sig i diskussionen om vår framtid.

Under konferensen kommer ett antal ämnen att behandlas. Några exempel är verksamhet för barn- och ungdom, utveckling av tävlingsverksamheten, rekrytering, parabiljard och jämställdhetsarbete. Konferensen kommer att bestå av dels ett gemensamt program, dels ett antal valbara pass inom olika områden. Du gör först en anmälan till konferensen som helhet (se mer info nedan), och därefter kommer du att få anmäla dig till de specifika pass du vill delta på via ett formulär som du får några veckor innan konferensen.

Vi rekommenderar att varje förening skickar 1-2 deltagare till konferensen. Vill ni skicka fler deltagare kontakta oss på This is a mailto link.

Anmälan senast den 15 september via den här länken.

Det är inte obligatoriskt att delta alla dagar, men ni måste ange vid anmälan vilka dagar ni kommer att vara med.

Tid och plats
Fredag – söndag den 18-20 oktober, på Scandic Triangeln, Triangel 2, 211 43 Malmö.

Boende
Deltagare bokar och betalar för boende själva. Vi har reserverat ett antal rum på Scandic Triangeln. Ange bokningskod: BSVE181019 när ni bokar. Boka senast den 18 september via denna länk

Ersättning för boende och resor
Deltagare som har mer än 10 mil till Malmö kan söka ersättning för resa och boende via Idrottslyftet. Ansökan ska vara inskickad senast den 1 december.

Avbokningsregler
Vid avanmälan efter den 22 september kommer föreningen att faktureras för deltagarens kostnader för mat och lokaler i enlighet med Scandics avbokningsvillkor, minst 1000 kr per deltagare. Avanmälan görs till This is a mailto link.

Konferensen inleds kl 17 på fredagen och avslutas kl 15 på söndagen
Preliminärt tidsschema
Fredag 18 oktober
2-3 valbara pass kl 17-19
Middag kl 19

Lördag 19 oktober
Konferens kl 10-12
Lunch kl 12-13
Konferens kl 13-18
Galamiddag kl 19.30-21
Biljardgala med prisutdelningar kl 21-22.30

Söndag 20 oktober
2-3 valbara pass kl 9-12
Lunch kl 12-13
2-3 valbara pass kl 13-15

Funktionärsutbildning
Under söndagen kommer den första delen av förbundets nya funktionärsutbildning att genomföras. Under söndagen kommer därför konferensdeltagarna att delas upp i två grupper, en för dem som deltar i utbildningen och en för konferensdeltagare. Läs mer om utbildningen här.

Biljardgalan
På lördagskvällen kommer Biljardgalan att hållas. Galamiddag och prisutdelning ingår i konferensen. Vid anmälan till konferensen får du anmäla om du vill delta på Biljardgalan eller inte.

Frågor?
Kontakta oss på This is a mailto link

Vi ses i Malmö!

Mer information om konferensen: http://www.biljardforbundet.se/forening/foreningskonferens2019/