Har ni uppdaterat kontaktuppgifterna?

01 OKT 2019 15:52
Föreningar med brutet räkenskapsår bör nu ha genomfört sitt årsmöte. Glöm inte att skicka in era årsmöteshandlingar till oss samt uppdatera era kontaktuppgifter i IdrottOnline.
  • Skapad: 01 OKT 2019 15:52

Information från SBF eller RF skickas vanligen till föreningarna via mejl. Om föreningen har en inaktuell mejladress inlagd i IdrottOnline riskerar ni att gå miste om viktig information.

Tips! Skapa en egen mejladress till föreningen istället för att använda en privatpersons privata- eller jobbadress, det gör det lättare för föreningen att följa kommunikation över tid och kontaktmejl behöver inte uppdateras lika ofta.

IdrottOnline är idrottsrörelsens gemensamma system där föreningar hanterar t ex medlemsregistret samt ansökningar om Idrottslyftet och LOK-stöd. Varje förening ansvarar själv för att hålla sina uppgifter uppdaterade i IdrottOnline. Manualer och support finns på idrottonline.se

Tips! Gör det till rutin att i direkt anslutning till det konstituerande styrelsemötet uppdatera föreningens kontaktuppgifterna i IdrottOnline.

Föreningsinfo
De uppgifter som syns utåt på vår hemsida och hos Riksidrottsförbundet på rf.se för just din förening ser du genom att söka här. Dessa uppgifter hämtas från ”Föreningsinfo”. För att redigera dessa uppgifter loggar den som är huvudadministratör eller klubbadministratör för föreningen in i IdrottOnline, klickar på fliken ”Administration” och sedan på ”Föreningsinfo” i menyn till vänster. Ett popup-fönster visas nu där du kan se och ändra befintlig information. För att se, ändra och lägga till kontaktinformation klickar du på fliken för föreningen.
Föreningsinfo

Uppdatera styrelsen i IdrottOnline
Under fliken Administration hittar ni rutan Roller i föreningen. Här ser ni vilka personer som är inlagda som ordförande, kassör, etc. För att ändra dessa personer klickar ni på ”Redigera”.
Redigera roller i föreningen
Läs mer under IdrottOnline som finns under fliken Förening.

Ladda upp era årsmöteshandlingar
Ladda upp era årsmöteshandlingar under Årsrapporter i IdrottOnline.
1. Logga in på IdrottOnline
2. Klicka på fliken Administration i menyn högst upp
3. Klicka på Årsrapporter i menyn till vänster
4. Klicka på knappen Skapa rapport till höger
5. Fyll i rapporten och ladda upp filerna. Har ni alla handlingar samlade i ett dokument laddar ni upp det under Övriga årsmöteshandlingar. Har ni gjort ändringar i era stadgar laddar ni upp den nya versionen av era stadgar samt kommenterar vilka ändringar ni har gjort.
6. Klicka på Skicka in till SF
Det går också bra att skicka in handlingarna via mejl till This is a mailto link eller via post till Svenska Biljardförbundet, Box 11016, 100 61 Stockholm
Skicka in årsmöteshandlingar

Sticker SAY NO!!!