Henrik "Henke" Larsson coach för Musikhjälpen

14 DEC 2018 15:18
Henrik Larsson, sexfaldig världsmästare i biljard och till vardags anställd på parasportklubben Fifh i Malmö, ställde upp som coach för P4 Malmöhus när de skulle göra ett projekt för Musikhjälpen 2018.
  • Skapad: 14 DEC 2018 15:18

Välkände biljardprofilen Henrik Larsson, numera bosatt i Malmö, ställde upp som coach när P4 Malmöhus ville göra ett praktiskt experiment i samband med årets Musikhjälpen, som äger rum denna vecka. Temat för året är "Alla har rätt att funka olika" och under hela veckan har P4 Malmöhus sänt reportage med fokus på temat. På fredagsmorgonen rundade de sedan av med att ta sig mellan Malmö och Lund - i rullstol. Henrik hoppas att initiativet skapar uppmärksamhet och en insikt om att det inte alls behöver vara svårt eller jobbigt att sitta i rullstol.

Projektet har också samlat in pengar till Musikhjälpen under veckan och har idag, fredag, kommit upp i ca 10 000 kronor. Målet är att komma upp i 18 000 kronor, en krona för varje meter rullstol de åkte.

Här hittar ni mer information om projektet "Rullstol till Lund":

Skribent: SBF

Sticker SAY NO!!!