Inbjudan Föreningskonferens

26 JUL 2019 09:45
Nu kan du anmäla dig till höstens Föreningskonferens. Årets konferens har tema Framtid och helgen innehåller ett späckat program, inklusive Biljardgalan på lördagskvällen.
  • Uppdaterad: 26 JUL 2019 09:45

Den 18-20 oktober 2019 är det dags för Svenska Biljardförbundets föreningskonferens. Syftet med konferensen är att uppmuntra, utbilda och underhålla. Föreningskonferensen innehåller allt från diskussioner om biljardens framtid till praktiska utbildningar och föreläsningar. Deltagarna kommer i stor utsträckning kunna välja vilka ämnen de tycker är mest intressanta att vara med på. Exempel på några ämnen som kommer att avhandlas är: tävlingsverksamheten, ungdomsrekrytering, jämställdhet och parabiljard.

På temat framtid kommer förbundsstyrelsen att berätta om arbetet som pågår efter RF:s ändringar i sina medlemsvillkor, men framförallt är konferensen ett tillfälle att samla alla föreningar för att vi tillsammans ska bestämma hur biljardsporten ska se ut om fem, tio, femton år framåt i tiden.

Vi rekommenderar att varje förening skickar två deltagare till konferensen. Vill ni skicka fler deltagare kontakta oss på This is a mailto link.

Anmälan senast den 15 september via den här länken.
Det är inte obligatoriskt att delta alla dagar, men ni måste ange vid anmälan vilka dagar ni kommer att vara med.

Scandic Triangeln, Triangel 2, 211 43 Malmö.

Preliminärt tidsschema
Fredag 18 oktober
2-3 valbara pass kl 17-19
Middag kl 19

Lördag 19 oktober
Konferens kl 10-12
Lunch kl 12-13
Konferens kl 13-17
Galamiddag kl 18.30-20
Biljardgala med prisutdelningar kl 20.30-22

Söndag 20 oktober
2-3 valbara pass kl 9-12
Lunch kl 12-13
2-3 valbara pass kl 13-15

Valbara pass
Konferensen kommer att bestå av ett antal valbara pass. Du kommer att få anmäla dig till vilka pass du vill delta på via ett formulär som du får några veckor innan konferensen.

Boende
Deltagare bokar och betalar för boende själva. Vi har reserverat ett antal rum på Scandic Triangeln. Ange bokningskod: BSVE181019 när ni bokar. Boka senast den 18 september. Boka via den här länken

Ersättning för boende och resor
Deltagare som har mer än 10 mil till Malmö kan söka ersättning för resa och boende via Idrottslyftet. Ansökan ska vara inskickad senast den 1 december.

Avbokningsregler
Vid avanmälan efter den 22 september kommer föreningen att faktureras för deltagarens kostnader för mat och lokaler i enlighet med Scandics avbokningsvillkor, minst 1000 kr per deltagare. Avanmälan görs till This is a mailto link.

Funktionärsutbildning
Förbundet håller just nu på och tar fram en funktionärsutbildning. Det första utbildningstillfället kommer att arrangeras under söndagen i samband med konferensen. Mer info och anmälan till utbildningen kommer inom kort. Under söndagen kommer därför konferensdeltagarna att delas upp i två grupper, en för dem som deltar i utbildningen och en för konferensdeltagare.

Biljardgalan
På lördagskvällen kommer Biljardgalan att hållas. Galamiddag och prisutdelning ingår i konferensen. Vid anmälan till konferensen får du ange om du vill delta på Biljardgalan eller inte.

Frågor?
Kontakta oss på This is a mailto link

Vi ses i Malmö!

Skribent: SBF