Information från Carambole-kommittén

13 DEC 2018 22:40
Carambole-kommittén har skapat riktlinjer som informerar medlemmarna vilken info som kommer att publiceras var. Här är deras inlägg som redan har publicerats på Facebook tidigare i veckan.
  • Skapad: 13 DEC 2018 22:40

Under 2019 kommer Biljardförbundets media- och kommunikationsstrategi att samordnas mellan de olika grenarna så att kommunikation kommer att ske på ungefär samma sätt och i samma kanaler, så långt det är möjligt. I detta ingår också att göra om hemsidan så att varje gren får en egen avdelning med information och nyheter, något som varit efterfrågat länge.

Under hösten har respektive kommitté tagit över ansvaret att publicera information och nyheter på förbundets Facebook-sida, medan hemsidan fortfarande sköts centralt. I samband med uppdateringen av hemsidan kommer kommittéerna också få ta över ansvaret att sköta sin egen avdelning och lägga upp den information som de anser lämplig.

Carambole-kommittén är först ut med att formulera riktlinjer som informerar medlemmarna vilken info som kommer att publiceras var. Här är deras inlägg som redan har publicerats på Facebook tidigare i veckan.

”Vi har inom Carambole-kommittén (CK) under en tid diskuterat vilka våra informationskanaler ska vara. Man måste ta hänsyn till att alla inte vill registrera sig på Facebook. Därför kan det inte vara enda stället för att få information. Enda kravet ska vara att man har tillgång till internet.

På SBF:s hemsida kommer övergripande information om ändringar av regler, reportage från tävlingar, inbjudan till större tävlingar mm att publiceras.

På SBF:s Facebooksida, https://www.facebook.com/biljardforbundet/ kommer nyheter och information läggas ut om tävlingar, ändringar i spelordning, tider på tävlingar, inbjudan till tävlingar. Allt som berör carambole och som vi vill få ut snabbt.

I Facebook-gruppen ”Carambole i Sverige”, https://www.facebook.com/groups/carraswe/ kommer vi dela allt som vi lägger ut på SBF:s Facebooksida.

Cuescore, https://cuescore.com/sbfcarambole kommer att fungera som tävlingsportal och innehålla övergripande ändringar, tävlingsinbjudningar, ändringar i tävlingar, matchtider, regeländringar mm.
Det är här man ser tävlingar, får liveuppdateringar, länkar till matcher osv. Tanken är det ska finnas en direktlänk på SBF:s hemsida (Carambole) där man länkas till vår sida på Cuescore.

All information kommer att finnas i SBF:s officiella och även carambolens inofficiella informationskanaler. Därmed kommer vi i CK också kräva att de som anmäler sig till tävlingar eller har intresse av dem kollar det forum som var och en har tillgång till och får senaste informationen om tävlingen.

Nu i helgen 15-16/12 spelas Elitranking 3-vallare i Stockholm. Anmälningar gör man som vanligt på BiljardOnline senast torsdag kl 17.00. Därefter kommer det att lottas i Cuescore. Vill man följa tävlingen så gör man det endast i Cuescore.

Detta är ett prov på denna tävling, då BiljardOnline inte är anpassat för carambole med stötar och snitt. Matcherna kommer automatiskt att uppdateras i Cuescore av spelarna själva med hjälp av de direktuppkopplade poängtavlorna. Länkar till livestream kommer också finnas på Cuescore.”

Carambole-kommittén

Skribent: Carambolekommittén