Information inför den nya säsongen

2018-08-20 10:39
Augusti är här och med det drar säsongen 2018/19 igång på allvar. Här är lite information från förbundet om vad som är på gång i höst.
  • Uppdaterad: 2018-08-20 10:39

Välkomna tillbaka efter en ovanligt lång och varm sommar, nu är det nog många som längtar in i en sval och skön biljardhall istället! Detta verksamhetsår är späckat med aktiviteter och vi kommer givetvis att hålla er informerade om vad som händer, men här är lite kortfattad information för er så länge.

- Faktura för årsavgifterna kommer att skickas ut inom de närmaste veckorna, för de som undrar varför den inte har kommit ännu.

- I samband med SM i våras blev det tyvärr problem med gravyren hos leverantören, och det blev fel på många av medaljerna. Vi har åtgärdat det under sommaren och medaljerna kommer att delas ut under de närmaste tävlingshelgerna istället, alternativt skickas ut till de som inte är på plats.

- SBF:s förbundsstämma för 2018 äger rum den 1 december i Stockholm och valberedningens arbete för att hitta kandidater till styrelsen har precis börjat. Mer info om detta samt officiell kallelse kommer ut separat inom kort.

- Första tävlingsomgångarna för säsongen är i september för både pool, snooker och carambole. Tävlingsansökningar för hela hösten tas gärna emot, kontakta respektive grenkommitté för mer information om ansökan och förutsättningar. Läs också gärna den nya manualen för tävlingsarrangörer som kom ut i våras, som är tänkt som en guide för alla som vill hålla i tävlingar.

- Stockholm har fått ytterligare en snookerhall, Snooker247 som ligger i Sollentuna och har tre bord. Det är Suleman Kukka-Salam som har öppnat eget vilket vi är väldigt glada för och vi önskar honom lycka till. Under sommaren har vi i Sverige också fått en av få icke-brittiska certifierade snookerinstruktörer för det nya siktverktyget Sight Right, i form av Jonas Fahlander. Mer info om detta kommer i separat reportage.

- Vi påminner om att ansökningar till Idrottslyftet är mer än välkomna, och bör skickas in så fort som möjligt då sista ansökningsdag för hösten är satt till 31 oktober. Detta för att styrelsen ska hinna fatta beslut och projektet genomföras innan den sista december.

Vi ses på hallen!

\\ Förbundsstyrelsen