Larsson och Fischer försvarar Sveriges färger i Shanghai

15 MAJ 2018 18:20
World Cup of Pool arrangeras 15-20 maj i Shanghai, Kina, av Matchroom, en av de största aktörerna inom biljardvärlden just nu. Det är tolfte gången som tvåmannatävlingen i 9-ball anordnas, med en total prissumma på $250 000.
  • Skapad: 15 MAJ 2018 18:20

Totalt 32 lag från hela världen slåss om äran och förstapriset på $60 000. Österrike är regerande mästare och kommer givetvis att bli en svår motståndare även i år med veteranerna Albin Ouschan och Mario He i laget, men startfältet kryllar av världsspelare och tävlingen är väldigt svårtippad. Sverige skickar landslagsspelarna Tomas Larsson och Christian Sparrenlöv Fischer, som båda har gedigna meriter nationellt och internationellt och de hälsar att de är väldigt taggade inför uppgiften.

Tävlingen startar tisdag 15 maj på eftermiddagen lokal tid men Sverige kliver inte in i hetluften förrän kl 13.30 (07.30 svensk tid) på torsdag, då de möter Japan i första matchen.

World Cup of Pool sänds live över hela världen, här i Sverige visas matcherna av Viasat, och det blir även sändningar live via Facebook.

Mer information:

Skribent: SBF