Marcus Chamat leder Europa i Mosconi Cup för tredje gången

2017-12-03 21:09
Äntligen är det dags för ett av biljardvärldens mest efterlängtade event: Mosconi Cup! Ska Europa ta hem segern för åttonde året i rad eller kommer Team USA lyckas vinna på hemmaplan?
  • Uppdaterad: 2017-12-03 21:09

Biljardens Ryder Cup är en lagtävling mellan USA och Europa som spelats sedan 1994, och den totala ställningen inför årets upplaga är 12-12, även om Europa har dominerat tävlingen helt sedan 2010 med 7 raka vinster. Förra året arrangerades Mosconi Cup på Alexandra Palace i London där Europa tog hem segern med förkrossande 11-3. Förhoppningsvis blir det mer spännande detta år när det avgörs på amerikanarnas hemmaplan, på Mandalay Bay i Las Vegas. USA har bytt ut sin lagkapten mot holländaren Johan Ruijsink medan Europa leds för tredje året i rad av svenske Marcus Chamat.

Europas lag: Marcus Chamat, Ralf Souquet, Nick van den Berg, David Alcaide, Joshua Filler samt Jayson Shaw.

USA:s lag: Johan Ruijsink, Shane van Boening, Skyler Woodward, Oscar Dominguez, Dennis Hatch och Billy Thorpe.

Mosconi Cup kan följas live på ett antal TV-kanaler över hela världen, här i Sverige är det Viasat som gäller. Det kommer också finnas livestream via Facebook, men enligt uppgift bara i de länder som inte har TV-sändningar.

På Mosconi Cups hemsida kan ni läsa mer om tävlingen och följa resultaten: http://www.matchroompool.com/mosconi-cup/#event

Go Europe!

Team Europa vid segern i London 2016