Nordiska Mästerskapen i 3-vallars Carambole

2017-10-04 11:56
Den 6–8 oktober arrangeras Nordiska Mästerskapen i 3-vallars carambole för andra året i följd. Återigen är det Köpenhamn i Danmark som står som värd i samarbete med de nordiska biljardförbunden samt sponsorerna Iwan Simonis och Sören Sögaard A/S.
  • Uppdaterad: 2017-10-04 11:56

Hela 7 topprankade spelare från Sverige gör upp om guldet tillsammans med de bästa spelarna från Danmark, Finland och Norge. Tävlingen spelas först i 8 st 3-mannagrupper där 1:an och 2:an går vidare till 16-delsfinalerna. Finalspelen spelas på lördag med semi- och huvudfinal på söndag.

Svenska deltagare är David Pennör, Nalle Olsson, Tai Tran, Lars Ringby, Manuel Orrellana, Anders Kall och Peter Lohmander. David Pennör har en tredje plats från förra året att försvara.

Favorit till guldet är regerande mästaren Lars Dunch och förra årets finalmotståndare Tonny Carlsen, båda från Danmark. I den danska truppen har man många jämna spelare och vem som helst kan ta guldet, såsom regerande danske mästaren Allan Schröder. Brian Knudsen och Thomas Andersen är outsiders med David Pennör, Nalle Olsson och Peter Lohmander.

Tävlingen kan följas LIVE på Youtube och all information finns på danska biljardförbundets hemsida ddbu.dk samt Facebook. Se även bifogad inbjudan samt spelprogram för turneringen.

DDBU_Nordic_okt17.pdf

NM 2017 program.pdf