Ny Carambole-kommitté med sikte på framtiden

18 MAJ 2018 13:28
Den nya Carambole-kommittén (CK) är nu slutligen ”spikad”, med en representant vardera från de klubbar som tävlar i Carambole. Enda undantaget är Stockholms Biljardsällskap men förhoppningsvis tillkommer representation även från dem.
  • Skapad: 18 MAJ 2018 13:28

Förutom ordförande Bo Svensson från BK Milen är medlemmarna enligt följande:

Joakim Wille

BK Paradis, Lund

Mats Ekdahl

Malmö Carambole & Snooker Club, Malmö

Uldis Martinovs

BK Borgen, Helsingborg

Victor Kalita

Stockholms Carambole Club, Stockholm

Peter Åkesson

Old Fellows, Kumla

Vi kommer samtliga att vara delaktiga i de beslut som tas inom de budgetramar vi har, men vi har ändå försökt att fördela uppgifterna enligt följande:

Victor tar över ansvaret för BiljardOnline och Cuescore, samt i och med detta även rankinglistor och snittlista.

En tävlingskommitté bestående av Mats, Joakim, Uldis samt Peter har bildats. De kommer att arbeta med allt tävlingsrelaterat, d.v.s. tävlingsbestämmelser, säsongsplanering, tävlingsformat gällande rankingtävlingar, individuella SM samt Lag-SM. De skall även ha kontakten med Poolkommittén gällande säsongsplaneringen. Målsättningen är att efter analyser av denna säsongen få klara och tydliga tävlingsbestämmelser om hur de olika tävlingarna skall hanteras och arrangeras innan nästa säsong startar till hösten.

Bo kommer, förutom det löpande arbetet som carambolerepresentant i SBF:s styrelse, i huvudsak att arbeta med budget och budgetuppföljning samt kommunikation med de nordiska förbunden liksom huvudorganisationerna CEB och UMB.

I övrigt hoppas och tror vi givetvis att många fler skall vara delaktiga och bidra till en fortsatt positiv utveckling av Carambolen i Sverige.

Carambole-kommittén

Bo Svensson