Nyheter från Carambolekommittén

2018-02-28 22:42
Ny carambolekommitté, uppdaterade tävlingsbestämmelser och information om kommande tävlingar.
  • Uppdaterad: 2018-02-28 22:56

En ny Carambole-kommitté har bildats, bestående av Bo Svensson från BK Milen, Lars Kjerrgren från Stockholms Carambole Club samt Nalle Olsson från BK Borgen. Flera personer i de olika Carambole-klubbarna kommer att vara behjälpliga och fungera som ”bollplank” gällande den fortsatta utvecklingen av Carambolen i Sverige.

Uppdaterade tävlingsbestämmelser finns tillgängliga på SBF:s hemsida under rubriken Biljardonline – Rules and regulations. Uppdateringarna gäller ”walk over”, Individuella SM, Lag-SM samt landslagsuttagningar.

Individuella SM kommer att spelas 9-13 maj på Spelpalatset i Helsingborg och arrangeras av BK Borgen. Lag-SM kommer att spelas till hösten och vi återkommer med tidpunkt vid presentationen av spelschemat för hösten 2018.

Kommittén vill också informera vad som gäller för World Cup-tävlingar av vilka de närmaste är följande:

23-29 april        Antalya, Turkiet

21-27 maj         Ho Chi Minh City, Vietnam

11-17 juni         Blankenberge, Belgien

2-8 juli               Porto, Portugal

Sverige har 4 direktplatser till tävlingarna och anmälan måste skickas från SBF:s styrelse direkt till UMB:s ordförande Farouk Barky. Dessutom skall anmälan skickas inom 3 dagar efter det att tävlingen officiellt har utlysts.

De spelare som vill vara med anmäler sig individuellt till Bo Svensson på e-mail This is a mailto link, där också spelarens UMB ID skall anges. Anmälan skall ske senast dag 2 efter det att tävlingen officiellt har utlysts.Om fler än 4 spelare anmäler sig blir det de 4 högst rankade som blir anmälda.

Skribent: Carambolekommittén

rf_logga