Projektledare till jämställdhetsprojekt

10 DEC 2019 11:22
Vill du vara med och utveckla svensk biljardsport? Svenska Biljardförbundet söker en projektledare till sitt jämställdhetsprojekt Kön har inget kön. Ett stimulerande jobb för dig som brinner för utvecklingsarbete!
  • Skapad: 10 DEC 2019 11:22

Biljard är en idrott som har stora förutsättningar att attrahera olika målgrupper i samhället. Den passar unga som gamla, män som kvinnor, motionärer som proffs. Idag är dock över 90% av våra utövare män, och biljardsporten är inte attraktiv för kvinnor i samma utsträckning. Det vill vi ändra på med hjälp av projektet Kön har inget kön, som är starten på vårt långsiktiga förändringsarbete.

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta på förbundsnivå med strategiskt jämställdhetsarbete, inom ramen för det projekt som vi beviljats medel för från RF. Som projektledare är det ditt ansvar att samordna och driva projektet, i nära samarbete med förbundsstyrelsen och vår föreningsutvecklare.

Projektet innehåller bland annat:
- En kartläggning av nuvarande strukturer, kulturer och normer inom biljardsporten.
- Utifrån kartläggningen och förbundets strategi ta fram handlingsplaner gällande jämställdhetsarbete.
- Uppstart av ett nätverk för de tjejer och kvinnor som finns inom biljarden idag och skapa en form av mentorskap.

Dina egenskaper
Du är en driven och självgående person som är duktig på att prioritera och planera dina uppgifter för att nå uppsatta mål. Som person är du positiv, öppen, nyfiken och orädd. Du är en god kommunikatör som gillar utmaningar, har förmåga att bygga relationer och kan både se och fånga upp behov som finns. Du trivs med att arbeta i en ideell organisation där kommunikation, samarbete och flexibilitet är viktiga ingredienser för att både trivas och lyckas.

Dina kvalifikationer:
- Erfarenhet och kunskap kring jämställdhetsarbete tillsammans med ett stort intresse för att åstadkomma förändring
- Kunskap om och egen erfarenhet av idrottsrörelsen
- God kommunikatör i både tal och skrift
Meriterande:
- Högskoleutbildning eller annan relevant utbildning kopplat till området

Om tjänsten
Tjänsten är en tidsbegränsad deltidsanställning på 25% till 2021-12-31 med start snarast möjligt. Du har stor frihet när det gäller att förlägga din arbetstid, men tjänsten innehåller arbete kvällar och helger.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Eva Viding Bussell, ordförande på 070-7511287 eller This is a mailto link.

Skicka din ansökan till This is a mailto link senast den 31 december. Vi hanterar ansökningar fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Annonsen som pdf

Skribent: SBF