RF:s granskning 2018 är här

2018-05-29 17:48
RF:s granskning av nio specialidrottsförbund, däribland SBF, har inletts.
  • Uppdaterad: 2018-05-29 17:48

I går, 28 maj, mottog Svenska Biljardförbundet, tillsammans med åtta andra förbund, ett brev från RF med anledning av årets granskning. Det innebär att alla föreningar kommer att bli kontaktade av RF via mejl inom kort och enligt uppgift kommer mejlet att komma från LOK-stödsgruppen även i år, trots vår feedback att flera föreningar slängde mejlet eftersom de trodde att det inte berörde dem. Var därför vaksamma på avsändaren och läs alla mejl som kommer in!

RF fokuserar denna gång på de föreningar som inte klarade granskningen förra gången, samt de föreningar som tillkommit efter 2016. RF använder kontaktuppgifterna för föreningen som finns i IdrottOnline, vilket alla bör ha uppdaterat vid det här laget efter flera påstötningar från styrelsens sida under året. Vet ni med er att era uppgifter för styrelsen och kontaktpersoner inte är uppdaterade – skicka dem till This is a mailto link för vidarebefordran till RF omgående.

Förra årets dåliga resultat i granskningen resulterade i att Biljardförbundet förlorade ca 300 000 kronor i stöd för 2018. De föreningar som inte klarar granskningen i år heller kan därför räkna med konsekvenser från styrelsens sida i form av böter och eventuellt uteslutning.

De klubbar som inte klarade granskningen förra året var:

BK Drakstaden (nedlagd)

BK Borgen

BK Kritan (nedlagd)

BK Söder

BK Örnen

Falu BK (nedlagd)

Gefle CC

Karlstad BF

Kungsholmens BK

Malmö CC (nedlagd)

Norrköpings BC