Royal Masters spelas traditionsenligt i Malmö 26-27 december

10 DEC 2017 18:59
För 12:e året i rad bjuder Malmö in till Royal Masters i mellandagarna. Anmälan görs som vanligt i Biljardonline.
  • Uppdaterad: 18 DEC 2017 21:43

Royal Biljard har glädjen att återigen bjuda in till Royal Masters i mellandagarna. Hörnstenarna från starten kvarstår: låg startavgift, gruppspel i 4- eller 5-manna grupper, distans 5 i hela turneringen samt loser break (den som ligger under i matchen spränger). Vi kör 1:an på prick och kitchen rules.

En spelare i varje grupp seedas, därefter fri lottning. Priser och pengar fördelas långt ned i fältet (ofta topp 16), därför gäller inte ordinarie fördelning av prispengar och sponsorpriserna lottas ut bland deltagarna. Inte mycket till finalisterna men desto mer till många. 😊

Spelplats: Royal Biljard, Malmö

Kontaktperson: Tom Eksell, telnr 046-707268013. Mejl: This is a mailto link

Tävlingsdatum: 26-27 december 2017

Startavgift: 300 kr

Disciplin: 9-ball, distans 5

Format: Gruppspel med 4- eller 5-mannagrupper, enkelcup från sista 8 eller 16 beroende på antal startande

Sista anmälningsdatum: 2017-12-24 kl 18:00. Anmälan görs i Biljardonline på sedvanligt sätt.

De senaste åren har det även arrangerats en dubbelturnering på kvällen av dag 1, denna är utom förbundets anmälan med max 16 lag, samma villkor som ordinarie turnering när det gäller distans och sprängning men den spelas i cup-format. Anmälan till dubbeln görs direkt till This is a mailto link

Välkomna till Malmö!

Bild från redbubble.com