”Sanne” vinner SPT1000 i Stockholm

23 APR 2019 23:11
Trots påskhelg samlades 47 spelare på Biljardpalatset i Stockholm för att göra upp om segern i SPT1000:s åttonde omgång, i disciplinen 10-ball, och Senharip ”Sanne” Azar från arrangörsklubben Stockholms BS var den som avgick med segern.
  • Skapad: 23 APR 2019 23:11

Vi gratulerar Senharip ”Sanne” Azar till en välförtjänt seger i SPT1000, som spelades på Biljardpalatset under påskhelgen. Sanne gick obesegrad genom hela tävlingen och radade upp vinster mot Adam Peteri 7-6 och Toraj Larki 7-2 i grundspelet samt Stefan Szot 7-6 i slutspelet.

Kvartsfinalen blev ytterligare en jämn match mot Umeå BK:s Mattias Widengren som Sanne till slut vann med 7-6. Semifinalen följde samma mönster, 7-6 mot Per Lindgren från Borlänge.

Finalmotståndaren blev tuffa rivalen Tomas Larsson från Gefle BK, som i sin tur slog norrmannen Erik Gårdelöf 7-1 i kvarten och dansken Mickey Krause 7-5 i semin. Finalen blev ännu en jämn historia men när sista nian gick i hål stod Sanne som segrare med matchsiffrorna 7-5. Grattis Sanne till ännu en tourseger!

Foto: Gabriel Azar

Skribent: Poolkommittén