Sista påminnelse Föreningskonferensen och Funktionärsutbildningen

17 SEP 2019 13:03
Sista anmälan till föreningskonferensen och vår nya funktionärsutbildning 18 september.
  • Uppdaterad: 17 SEP 2019 13:03

Vid föreningskonferensen den 18-20 oktober i Malmö kommer vi att diskutera svensk biljards framtid. I ljuset av de förändringar som väntar den svenska idrottsrörelsen är det extra viktigt att ni tar chansen att vara med och påverka hur vår sport ser ut i framtiden. De ekonomiska förutsättningarna för SBF kommer att bli betydligt tuffare framöver. De kommande åren kommer vår verksamhet att präglas av ett antal förändringar och åtstramningar, och vi ser det som otroligt viktigt att alla våra föreningar och medlemmar engagerar sig i diskussionen om vår framtid. Utöver diskussioner om framtiden kommer konferensen att behandla ett antal olika ämnen, t ex verksamhet för barn- och ungdom, utveckling av tävlingsverksamheten och rekrytering.

Vi har förlängt anmälningstiden till den 18 september. Anmälan görs via denna länk
Mer information om konferensen finns här

I samband med konferensen, under söndagen, kommer även träff 1 för SBF:s första grundläggande funktionärsutbildning för domare, tävlingsledare och instruktörer att hållas. Utbildningen kommer att hållas under hösten 2019 och våren 2020 och bestå av två till tre träffar samt självstudier, on-line studier och ett avslutande projektarbete.
Nominera deltagare till utbildningen senast den 18 september till This is a mailto link eller till This is a mailto link. I mejlet anger du deltagarens namn, ålder och e-post samt förening.
Mer information om utbildningen finns här.

Det går bra att kombinera deltagande på konferensen med funktionärsutbildningen. Du måste dock göra två separata anmälningar enligt ovan, en till konferensen och en till utbildningen.

Föreningar anmälda till konferensen (listan uppdateras)
BK Borgen
BK Milen