Snart dags för Förbundsstämman

2018-11-14 11:04
Förbundsstämman hålls den 1 december på Scandic Continental i centrala Stockholm. Stämman följs av en bankett samt Svenska Biljardgalan.
  • Uppdaterad: 2018-11-14 11:04

Varje förening kan anmäla 1-2 ombud till stämman. Anmälan till stämman och banketten görs via detta formulär. I anmälan ingår en trerättersmiddag, se menyn under bankett. Glöm inte att meddela eventuella allergier eller specialkost. Vi vill ha er anmälan snarast möjligt. Dock senast den 29 november. Ombud ska styrka sin behörighet att företräda föreningen genom att uppvisa en fullmakt.

Röstlängden för röstberättigade föreningar kommer att publiceras senast den 30 november. Observera att medlemsavgift samt eventuella andra utestående skulder och skyldigheter till förbundet måste vara betalda senast den 25 november för att föreningen ska ha rösträtt på förbundsstämman. Vi kommer inom kort att publicera en lista på vilka föreningar som ännu inte betalat sina avgifter.

Föreningen kan få resebidrag från förbundet på max 2500 kr för resa och boende. Utgifter ska styrkas med kvitton som skickas in i efterhand till förbundet. Använd mallen för reseräkning som finns på sidan med dokumentmallar och skicka den direkt till kassören.

Vi rekommenderar att ni första hand väljer att boka boende hos någon av våra samarbetspartners som finns listade på sidan Sponsorer och samarbeten.

Preliminärt tidsprogram lördag 1 december
Kl 14-16        Förbundsstämma, ledd av RF:s representant
Kl 16-18        Egen tid
Kl 18-20        Bankett
Kl 20-23        Svenska Biljardgalan 2018
Kl 23             Dansgolvet öppnar

Årsmöteshandlingar
Samtliga årsmöteshandlingar finns publicerade här.

Svenska Biljardgalan 2018
Biljardgalan är tänkt att bli en årlig tradition och ersätter det tidigare priset som delades ut av förbundsstyrelsen till Årets spelare. Med inrättandet av Biljardgalan vill vi uppmärksamma både spelare och föreningar inom ett antal olika kategorier. Eftersom denna första biljardgala hålls i samband med förbundsstämman kommer föreningarnas representanter att ta emot spelarnas pris på galan. Anmälan till banketten och galan görs i samband med anmälan till stämman.

Nominerade kandidater i respektive kategori publiceras löpande. Skicka in era nomineringar tillsammans med en motivering senast den 25 november till This is a mailto link Efter sista nomineringsdag kommer förbundsstyrelsen att ta fram en lista på 2-3 namn i varje kategori och därefter utse vinnarna.

Skribent: SBF

SBF_banner_biljardmagasinet2