Ungdoms-SM i 8-ball, Malmö 14-15 april 2018 - Svenska Biljardförbundet

Ungdoms-SM i 8-ball, Malmö 14-15 april 2018

2018-03-05 09:40
Efter en tids uppehåll är Svenska Biljardförbundet mycket glada att återigen kunna bjuda in till Ungdoms-SM i 8-ball 2018, en tävling för alla skolungdomar i hela Sverige. Årets SM hålls i Malmö 14-15 april och sista anmälningsdag är 8 april.
  • Uppdaterad: 2018-03-06 22:46

Ungdoms-SM 2018 arrangeras i samarbete med Malmö BK, Royal Biljardsalong samt Biljardexperten. Tävlingsansvarig är Tom Eksell, som har mångårig erfarenhet som domare och tävlingsledare, inte minst för tidigare Ungdoms-SM.

Varje skola och fritidsgård kan anmäla max 4 lag med 2 spelare i varje lag. Det finns fyra klasser: U18 Lag, U18 Tjejer, U18 Killar samt U16 Killar. I lagspelet kan man mixa deltagare från alla klasser. Vill ni ordna egna uttagningar för att få ihop era lag kan vi ge tips på olika turneringsformat.

Lagspelet spelas som enkelcup, dvs när man förlorar en match är man ute ur turneringen. I singelturneringen är man garanterad minst två matcher, s k dubbelcup. Varje match spelas först till två eller tre poäng beroende på klass och hur långt man har kommit i turneringen. Om tiden tillåter kommer vi att höja distanserna under slutspelet.

Anmälningsavgiften är 100:- per spelare och tävling som faktureras till skolan eller fritidsgården från förbundet. Avgiften för alla anmälda lag och spelare måste betalas även om de inte kommer till start. Resa och logi bekostas av deltagarna själva.

Alla deltagare måste vara medlemmar i en aktiv biljardförening för att kunna vara med i tävlingen. De som redan är medlemmar någonstans anger det på anmälningsblanketten. Om ni behöver gå med i en förening innan tävlingen hittar ni en klubbförteckning här nedan, eller så kontaktar ni förbundet för assistans på This is a mailto link.

Anmälan görs genom att fylla i anmälningsblanketten och skicka in den till This is a mailto link, senast söndag 8 april. Se även nedan för övrig info om tävlingen, regler m m.

Anmälningsblankett 2018.xls

Biljardföreningar 2018-02-26.xlsx