Viktigt att söka LOK-stöd

14 NOV 2019 17:09
Vi har löpande rapporterat om det nya stödsystemet som införs av RF från och med nästa år. Gemensamt för de flesta av stöden är att vi behöver kunna visa hur mycket verksamhet vi bedriver för att få ta del av stöden.
  • Uppdaterad: 14 NOV 2019 17:09

De nya stödformerna består av ett organisationsstöd och fyra verksamhetsstöd. Verksamhetsstöd ges för Barn & Ungdom, Motionsidrott för vuxna och äldre, Elit samt Para. Regelverket och de olika parametrarna för att få ta del av stöden är nu beslutade. Genensamt för de flesta av stöden är att vi behöver kunna visa hur mycket verksamhet vi bedriver för målgruppen för att få ta del av stöden.

Barn & Ungdom
Det första kriteriet för att överhuvudtaget få verksamhetsstöd för barn och ungdom från och med år 2022 är att vi har 15 föreningar som bedriver regelbunden barn- och ungdomsverksamhet. Detta mäter RF genom att titta på rapporteringen av LOK-aktiviteter. Förra året var det sex stycken biljardföreningar som sökte LOK-stöd. Vi vet dock att det är fler föreningar än det som bedriver barn- och ungdomsverksamhet. Det är därför oerhört viktigt att samtliga föreningar som har barn- och ungdomsverksamhet söker LOK-stöd. LOK-stödet utgörs av aktiviteter som varje förening rapporterar in för åldersgruppen 7-25 år.

All information om LOK-stödet hittar ni här. Regelverk, hur ni ansöker, hur mycket ni får, etc.

Rapporteringen gör ni i IdrottOnline.
Aktiviteter genomförda 1/7-31/12 2019 ska rapporteras senast den 25 februari 2020.
Ett tips är dock att rapportera in aktiviteterna löpande under terminen.

Skribent: SBF

Sticker SAY NO!!!