Vilken verksamhet bedriver föreningen?

13 JUL 2019 09:34
Vid Riksidrottsmötet i maj fattades det beslut om nya ekonomiska stödformer. För att SBF ska få ekonomiskt stöd måste vi rapportera in ett antal uppgifter till Riksidrottsförbundet samt skriva en förbundsutvecklingsplan.
  • Uppdaterad: 13 JUL 2019 09:34

Vi behöver därför veta mer om våra föreningars verksamhet för att kunna rapportera in statistik till RF samt för att kunna ta fram strategier i vår förbundsutvecklingsplan. Vi behöver t ex veta om ni bedriver verksamhet för vuxna och äldre motionärer samt om ni har verksamhet för paraidrottare.

Vi kommer att samla in dessa uppgifter via ett formulär som mejlas ut till föreningarna. Vi skickar mejlet till den kontaktadress som föreningen har inlagd i IdrottOnline. Har din förening inte fått något mejl? Kontrollera att rätt e-post är inlagd i IdrottOnline, ändra den om den är fel och meddela oss att ni inte har fått formuläret. Meddela oss på This is a mailto link. Om du är osäker på hur du administrerar föreningens kontaktuppgifter i IdrottOnline så finns det en manual här.

Det är viktigt att samtliga föreningar svarar på formuläret så att vi har tillgång till ett korrekt underlag i vårt arbete gentemot RF. De uppgifter vi lämnar in avgör hur stort ekonomiskt stöd vi kommer att få. Vi vill ha era svar senast den 15 augusti, men gärna före det.

För stödet för barn- och ungdomsidrott är det möjligt att statistik från LOK-stödet kommer att vara en av parametrarna som ligger till grund för stödet. Det är därför viktigt att ni som bedriver verksamhet för barn och ungdomar (7-25 år) ansöker om LOK-stöd. Sista ansökan för verksamhet ni bedrivit 1/1-30/6 är den 25 augusti. Mer information finns här.

Skribent: SBF

Sticker SAY NO!!!