Boende

Riksidrottsförbundet har avtal med Scandic Hotel och Nordic Choice Hotel som erbjuder idrottsföreningar förmånliga priser på samtliga hotell från norr till söder. Idrottspriser gäller i mån av tillgång.

För den som är mer intresserad av vandrarhemsboende erbjuds Riksidrottsförbundets medlemmar en fast rabatt på gruppbokningar hos samtliga anläggningar som drivs av Svenska Turistföreningen.

SCANDIC HOTEL

Idrottsavtalet gäller på alla Scandics hotell, sju dagar i veckan, från en person och uppåt. Du bokar direkt på webben: www.scandichotels.se/sport och uppger koden "D359130168".

Läs mer om idrottsavtalen på Scandics hemsida:

Sportkortet
På Scandic kan du även skaffa Sportkortet. Det gäller på 47 stycken utvalda hotell, torsdag-söndag samt vissa leisureperioder. Ni måste vara minst åtta personer för att nyttja Sportkortets priser. Minst en person med Sportkort måste finnas på plats vid hotellvistelsen. Kortet är personligt och kostnadsfritt.

Registrering och bokning sker på www.scandichotels.se/sport eller via telefon till respektive hotell.

Frågor om Scandics idrottsavtal eller Sportkortet, mejla till: This is a mailto link

NORDIC CHOICE HOTEL

Nordic Choice Hotel ger svensk idrott rabatter på både logi och möten på samtliga hotell i Norden, alla dagar i veckan. Dessutom erbjuds en mängd andra förmåner vid bokning på Nordic Choice Hotels. De kallar allt GoSportive – Idrottens Fördelar.

Boka och läs mer om idrottsavtalet på www.choice.se/idrott

Se priser och villkor här: www.nordicchoicehotels.se/kampanjer-och-erbjudanden/gosportive-bookingpage/

________________________________________________________________

SVENSKA TURISTFÖRENINGEN

Många av STF:s anläggningar har ett starkt fokus på idrott och friluftsliv och erbjuder ett brett utbud av aktiviteter med möjlighet att skräddarsy guidade turer och hyra utrustning på plats.

Med syfte att tillgängliggöra STF:s utbud av naturnära boenden och aktiviteter för idrotten erbjuds Riksidrottsförbundets medlemmar en fast rabatt på gruppbokningar hos samtliga STF:s anläggningar. STF:s cirka 300 boenden återfinns över hela Sverige, nästan alltid i naturnära lägen i direkt anslutning till fjäll, hav eller skog. Ni bor bekvämt och prisvärt i allt från enkel till flerbäddsrum, med tillgång till ett trevligt gästkök där ni kan laga egen mat och umgås.

Boka och läs mer om idrottsavtalet på:

www.svenskaturistforeningen.se/riksidrottsforbundet

Uppdaterad: 27 MAR 2018 15:00