Utbildningswebbar

SISU Idrottsutbildarna arbetar aktivt med att ta fram utbildningswebbar inom olika områden. En utbildningswebb är en plats där du som användare enkelt ska kunna ta till dig fakta, kunskap, hitta olika typer av arbetsverktyg, inspireras, utbildas och få information om utbildning med mera. De ska förenkla för dig och din förening när ni vill utvecklas.

Inkluderande idrott
Utbildningswebben för inkluderande idrott har som mål att skapa en mer välkomnande och inkluderande idrott. Webben vänder sig främst till dig som är förtroendevald, ledare eller tränare i en förening eller ett förbund. Syftet är att ge en kunskaps- och inspirationsbank för att skapa medvetenhet om rådande normer, privilegier och begränsningar på idrottens olika arenor. Normer kan skapa hinder för vissa och fördelar för andra. Vi behöver ställa oss frågor som: Vilka är det som trivs bäst här? Vilka är självklara, tar plats och blir lyssnade på?
Gå till utbildningswebben för Inkluderande idrott

#Vi lyfter – Idrott och psykisk ohälsa
#ViLyfter är till för dig som är ung och idrottsaktiv. Här lyfts tankar, känslor och beteenden som rör psykisk ohälsa. Webbplatsen är tänkt att vara ett stöd i dina egna tankar och reflektioner samt skapa kraft, vilja och mod att våga prata om det. Webbplatsen innehåller tre huvuddelar: Känn dig själv – Skapa handlingskraft – Följ upp
Gå till utbildningswebben för #ViLyfter

Idrottsevenemang – handledning från start till mål
Är du med och arrangerar idrottsevenemang i din förening, t ex tävlingar eller cuper? Vill ni utveckla ett redan befintligt evenemang eller skapa ett helt nytt. Genom 12 handfasta steg ledsagas du fram till vad som krävs för ett lyckat evenemang. Webbplatsen är en del av materialet Idrottsevenemang – handledning från start till mål som du kan köpa hos SISU Idrottsböcker. Webbplatsen är tänkt att användas som ett komplement till häftet. Här finns filmer, fördjupningsmaterial och praktiska metoder och verktyg att använda för att planera ett idrottsevenemang utefter just ditt och din förenings behov.
Observera att du måste köpa häftet Idrottsevenemang - handledning från start till mål för att kunna använda webbplatsen.

Uppdaterad: 21 MAR 2019 10:27

Sticker SAY NO!!!