Roller och behörigheter IdrottOnline

Tilldela Roller och behörigheter
För att uppdatera styrelsen >>
Logga in föreningens IdrottOnline-sida.
Klicka på ”Administration” i toppmenyn.
Klicka på ”Personer” i menyn till vänster (för att ha tillgång till administrationsmodulen måste du ha rollen Huvudadministratör eller Klubbadministratör).
Sök fram personen som du vill redigera.
Klicka på personens namn för att komma åt att redigera personen.
Till höger kan du se de roller och behörigheter som personen har blivit tilldelad. För att lägga till eller ta bort en roll eller behörighet klickar du på ”Redigera”.
Klicka på kryssen vid varje alternativ. När du är klar så klickar du på ”Välj” och därefter på ”Spara”.

Tilldela roller

Manual för att Redigera roller och behörigheter (extern länk till idrottonline.se).

Uppgifterna som finns i medlemsregistret ska hanteras med försiktighet. Var därför noga med att inte dela användarnamn och lösenord med andra personer. Vill ni att fler medlemmar i er förening ska ha tillgång till medlemsregistret tilldela dessa rollen Klubbadministratör så att de kan komma åt registret med sitt eget inlogg.

Några av de viktigaste rollerna och behörigheterna i IdrottOnline:
Huvudadministratör
Huvudadministratören ser alla föreningens flikar samt kan göra alla redigeringar på hemsidan. Det är bara IdrottOnline-supporten som kan lägga till och ta bort en huvudadministratör. Kontakta IdrottOnline-supporten

Klubbadministratör
Klubbadministratörsrollen ger tillgång till medlemsregistret samt Föreningsinfo fliken. Personen kan lägga in nya medlemmar och tilldela andra medlemmar roller och behörigheter samt ändra kontaktuppgifter till föreningen. Rollen ger inte tillgång till redigeraläge på hemsidan och Klubbadministratören kan inte lägga in nyheter eller skapa aktiviteter. Om personen ska kunna göra det behöver han/hon även tilldelas rollen Administratör hemsida.

Administratör hemsida
Personen med den här rollen kan komma åt Redigeraläge och har tillgång till alla administrativa funktioner som behövs för att redigera föreningens hemsida.

Uppdaterad: 30 SEP 2019 11:36

Sticker SAY NO!!!