Föreningskonferens 2019

Årets Föreningskonferens arrangeras den 18-20 oktober i Malmö.

Temat för årets konferens är framtid.

Vi ser gärna att ni anmäler två personer per förening.
Anmälan görs via denna länk senast den 18 september.
Det är inte obligatoriskt att delta alla dagar, men ni måste ange vid anmälan vilka dagar ni kommer att vara med.

Syftet med konferensen är att uppmuntra, utbilda och underhålla. Föreningskonferensen innehåller allt från diskussioner om biljardens framtid till praktiska utbildningar och föreläsningar. Deltagarna kommer i stor utsträckning kunna välja vilka ämnen de tycker är mest intressanta att vara med på. Exempel på några ämnen som kommer att avhandlas är: tävlingsverksamheten, ungdomsrekrytering, jämställdhet och parabiljard.

På temat framtid kommer förbundsstyrelsen att berätta om arbetet som pågår efter RF:s ändringar i sina medlemsvillkor, men framförallt är konferensen ett tillfälle att samla alla föreningar för att vi tillsammans ska bestämma hur biljardsporten ska se ut om fem, tio, femton år framåt i tiden.

Scandic Triangeln, Triangel 2, 211 43 Malmö.

Program: Läs mer här

Valbara pass
Konferensen kommer att bestå av ett antal valbara pass. Alla deltagare har fått ett mejl med en länk där du kan anmäla dig till vilka pass du vill delta på. Har du inte fått detta mejla vänligen kontakta oss.

Boende
Deltagare bokar och betalar för boende själva. Vi har reserverat ett antal rum på Scandic Triangeln. Ange bokningskod: BSVE181019 när ni bokar. Boka senast den 18 september. Boka via den här länken

Ersättning för boende och resor
Deltagare som har mer än 10 mil till Malmö kan söka ersättning för resa och boende via Idrottslyftet. Bidrag för boende och resor betalas ut mot kvitto. Ni får bidrag för det mest kostnadseffektiva resesättet. Om ni är två deltagare från föreningen får ni bidrag för ett dubbelrum. Milersättning betalas med 18,50 kr/mil. Ansökan måste ha inkommit senast den 1 december. Endast föreningar som har ett registrerat bank- eller plusgiro i IdrottOnline kan ansöka. Utbetalningar kan inte göras till personkonton eller konton som inte är registrerade på föreningen. Läs mer här

Avbokningsregler
Vid avanmälan efter den 22 september kommer föreningen att faktureras för deltagarens kostnader för mat och lokaler i enlighet med Scandics avbokningsvillkor, minst 1000 kr per deltagare. Avanmälan görs till This is a mailto link.

Funktionärsutbildning
Förbundet håller just nu på och tar fram en funktionärsutbildning. Det första utbildningstillfället kommer att arrangeras under söndagen i samband med konferensen. Under söndagen kommer därför konferensdeltagarna att delas upp i två grupper, en för dem som deltar i utbildningen och en för konferensdeltagare.

Frågor? Kontakta oss på This is a mailto link

I samband med konferensen arrangeras Svenska Biljardgalan på lördagskvällen. Deltagande på galamiddag och prisutdelning ingår i konferensen. Läs mer om Biljardgalan här.

Uppdaterad: 26 JUL 2019 09:15 Skribent: SBF

Sticker SAY NO!!!