Föreningskonferens 2019

Årets Föreningskonferens arrangeras den 18-20 oktober i Malmö.

Temat för årets konferens är framtid.

Anmälan
Vi ser gärna att ni anmäler två personer per förening. Önskar ni anmäla fler personer kontakta oss på This is a mailto link.
Anmälan görs via denna länk senast den 15 september.
Det är inte obligatoriskt att delta alla dagar, men ni måste ange vid anmälan vilka dagar ni kommer att vara med.

Syftet med konferensen är att uppmuntra, utbilda och underhålla. Föreningskonferensen innehåller allt från diskussioner om biljardens framtid till praktiska utbildningar och föreläsningar. Deltagarna kommer i stor utsträckning kunna välja vilka ämnen de tycker är mest intressanta att vara med på. Exempel på några ämnen som kommer att avhandlas är: tävlingsverksamheten, ungdomsrekrytering, jämställdhet och parabiljard.

På temat framtid kommer förbundsstyrelsen att berätta om arbetet som pågår efter RF:s ändringar i sina medlemsvillkor, men framförallt är konferensen ett tillfälle att samla alla föreningar för att vi tillsammans ska bestämma hur biljardsporten ska se ut om fem, tio, femton år framåt i tiden.

Scandic Triangeln, Triangel 2, 211 43 Malmö.

Program: Läs mer här

Valbara pass
Konferensen kommer att bestå av ett antal valbara pass. Du kommer att få anmäla dig till vilka pass du vill delta på via ett formulär som du får några veckor innan konferensen.

Boende
Deltagare bokar och betalar för boende själva. Vi har reserverat ett antal rum på Scandic Triangeln. Ange bokningskod: BSVE181019 när ni bokar. Boka senast den 18 september. Boka via den här länken

Ersättning för boende och resor
Deltagare som har mer än 10 mil till Malmö kan söka ersättning för resa och boende via Idrottslyftet. Läs mer här. Ansökan ska vara inskickad senast den 1 december.

Avbokningsregler
Vid avanmälan efter den 22 september kommer föreningen att faktureras för deltagarens kostnader för mat och lokaler i enlighet med Scandics avbokningsvillkor, minst 1000 kr per deltagare. Avanmälan görs till This is a mailto link.

Funktionärsutbildning
Förbundet håller just nu på och tar fram en funktionärsutbildning. Det första utbildningstillfället kommer att arrangeras under söndagen i samband med konferensen. Mer info och anmälan till utbildningen kommer inom kort. Under söndagen kommer därför konferensdeltagarna att delas upp i två grupper, en för dem som deltar i utbildningen och en för konferensdeltagare.

Frågor? Kontakta oss på This is a mailto link

I samband med konferensen arrangeras på lördag kväll Biljardgalan. Deltagande på galamiddag och prisutdelning ingår i konferensen. Läs mer om Biljardgalan här.

Uppdaterad: 26 JUL 2019 09:15

Sticker SAY NO!!!