LOK-stöd

LOK står för Statligt Lokalt Aktivitetsstöd och är avsett att stödja ungdomsverksamhet samt verksamhet för funktionshindrade. Det innebär att ni kan få ekonomiskt bidrag för alla ledarledda aktiviteter som är längre än en timme och har minst tre deltagare i åldrarna 7-25 år (för deltagare med funktionshinder finns ingen övre åldersgräns). Ni kan söka LOK-stöd för träningar, tävlingar, läger, skolor som provar på och rekryteringsaktiviteter.
Förutom bidrag till de enskilda föreningarna, är LOK-stödsansökningarna även grund för det bidrag som Svenska Biljardförbundet får från RF varje år. Era LOK-stödsansökningar är alltså viktiga både för er förening och för biljarden i stort.
Så kom ihåg att söka det LOK-stöd som er förening är berättigad till!

Ansökan görs via föreningens IdrottOnline-sida. Manual hittar du här

Varje år omfattar två ansökningsperioder:
• 1/1-30/6 (våren) med ansökningsdatum senast den 25/8
• 1/7-31/12 (hösten) med ansökningsdatum senast den 25/2
Utbetalning kan endast göras till föreningens eget plus- eller bankgiro. Det kan inte vara ett plus- eller bankgiro till en person, sektion eller kommun. Utbetalningen kan inte heller göras till ett vanligt konto.

Läs mer om LOK-stödet på rf.se.

Kommunala bidrag
Observera att det inte räcker att skicka ansökan till sin kommun – föreningen måste göra en ansökan om statligt LOK-stöd via IdrottOnline. Vill du veta mer om din kommuns bidragsregler kontaktar du ditt distriktsidrottsförbund eller din kommun. Observera att de kommunala bidragen i många fall inte har samma regler som de statliga.

Uppdaterad: 30 JAN 2019 09:57

Sticker SAY NO!!!