Försäkring

RF Föreningsförsäkring Bas
Genom medlemskapet i Riksidrottsförbundet (RF) omfattas föreningar och förbund automatiskt av RF Föreningsförsäkring Bas som är tecknad i Folksam och betald av RF. Försäkringen är ett grundskydd och det är styrelsens ansvar att kontrollera om försäkringen måste kompletteras. Notera till exempel att denna försäkring inte omfattar föreningens egendom. Läs mer om Föreningsförsäkring Bas (länk till Folksam). Föreningen kan komplettera basförsäkringen med något av de utökade paketen: Mellan, Mellan Plus eller Stor.

Idrottsförsäkring
Genom tävlingslicensen har spelaren en olycksfallsförsäkring i Folksam. Försäkringen ger ett grundskydd om spelaren råkar ut för en skada i samband med tävling, organiserad träning och uppvisningar anordnade av Svenska Biljardförbundet och dess föreningar. Försäkringen gäller också under direkt färd till och från dessa aktiviteter.
Försäkrade: alla licensierade medlemmar i förening ansluten till Svenska Biljardförbundet. Medlemmen måste vara registrerad i föreningens medlemsregister i IdrottOnline.
Läs mer om Idrottsförsäkringen (länk till Folksam).

Uppdaterad: 23 APR 2018 11:17 Skribent: SBF

Sticker SAY NO!!!