Sökes: Förbundskapten för Pool

Pool söker en förbundskapten.

Arbetsbeskrivning Förbundskapten

Svenska Biljardförbundet söker en förbundskapten för Pool. Förbundskaptenen bär det övergripande ansvaret för verksamheten kring svenska landslaget för grenen pool inom svensk biljard.

Ansvarsområden:

• Uttagningar
  • Coach vid läger
  • Coach vid mästerskap
  • Kommunikation med spelare, förbundet, EPBF/WPA

Omfattning

Minst tre mästerskap per år (EM, UEM, Senior EM), en till två läger för ungdomarna samt uttagningar två gånger per år till EM och UEM.

Egenskaper

Rollen som förbundskapten kräver en bra kännedom om spelarna och en hög samarbetsförmåga då det är mycket kommunikation med spelare, förbundet, EPBF och WPA . Då det ingår administration i rollen, behövs en person med god organisatorisk förmåga. God kunskap i engelska i tal och skrift är ett måste då all kommunikation med EPBF och WPA är på engelska.

Beskrivning

Förbundskaptenen leder uttagningen av landslag utifrån de av förbundet uppsatta kriterier.

Förbundskaptenen ansvarar för all administration gällande mästerskapen. Detta inkluderar de uppgifter som behövs lämnas in till EPBF och WPA samt bokning av flyg, hotell och transfer.

Förbundskaptenen ansvarar för författandet av de rapporter som kan komma att begäras av förbundsstyrelsen och RF gällande landslaget verksamhet och resultat.

Förbundskaptenen behöver vara behjälplig gentemot spelarna på plats under mästerskapen.

Tillträde: 2024-01-01

Ansökan: skickas till pk@biljardforbundet.se senast den 2023-12-13

Vid frågor, skicka ett mail till pk@biljardforbundet.se så hör vi av oss.

Publicerad: 2023-11-27

Senast uppdaterad: 2023-11-27