Tävlingslicens

Om du är medlem i en förening ansluten till Svenska Biljardförbundet har du också tävlingslicens, under förutsättning att nedanstående villkor är uppfyllda. Din tävlingslicens ger dig rätt att tävla i alla tre grenar.

Reglementet i det Grengemensamma Allmänna Tävlingsbestämmelserna lyder:

5. Tävlingslicens

Spelare som är medlem i förening som fullgjort sina åtaganden mot SF och i förekommande fall SDF skall anses vara licensierad. Som medlem i förening menas att man är registrerad i föreningens medlemsregister i IdrottOnline och markerad som aktiv i idrott biljard. Då spelare kan vara registrerad som medlem för flera föreningar åligger det föreningen att bevaka att spelaren äger rätt att representera föreningen i tävlingssammanhang. Spelarens licenstillhörighet är den föreningen som spelaren är registrerad för i SBF:s tävlingssystem BiljardOnline. Byte av licenstillhörighet till annan förening är reglerat i §24 Övergångsbestämmelser.

Observera att endast spelare med kompletta inrapporterade uppgifter anses inneha tävlingslicens och därmed rätt att delta i av SBF sanktionerade tävlingar.

Uppdaterad: 09 JAN 2019 16:32

Sticker SAY NO!!!