Information Corona

21 JUL 2021 20:20
  • Skapad: 21 JUL 2021 20:20

Vi är, trots att väldigt många restriktioner har lättat, fortfarande underlagda vissa krav som vi måste leva upp till då vi arrangerar tävlingar. Under SM i 3-vakllars carambole ska vi därför tänka på följande: Om du har symptom på sjukdom ska du inte delta eller befinna dig i lokalen som publik. Om du insjuknar under pågående evenemang ska du omedelbart informera tävlingsledning och sedan lämna lokalen så fort som möjligt. Alla deltagare ombeds att sköta sin handhygien noggrant under tävlingen. Borden kommer att regelbundet spritas av. Vi undviker att skaka hand före eller efter match, det går utmärkt att visa respekt för sin motståndare även utan kroppskontakt! Där ställs inga krav på testning eller vaccination för att genomföra tävling. Ett krav som i skrivande stund (fr.o.m. 1/7) gäller för arrangemanget är att vi får vara maximalt 50 personer i lokalen inklusive publik. Vi räknar med att en stor del av deltagarna kommer att vara vaccinerade då vi arrangerar SM, men vi förväntas ändå att leva upp till anvisningar från FoHM och RF, samt hålla oss inom bestämmelserna för pandemilagen. Om du är intresserad av ytterligare information hänvisar vi till SBFs informationssida med anledning av coronaviruset: https://www.biljardforbundet.se/Nyheter/InfosidaCorona/

Skribent: CK

Biljard för äldre