Manuel Orrellana och Mark Jenaphour vinnare i klass 1

08 FEB 2022 08:18
  • Skapad: 08 FEB 2022 08:18

Helgen den 5-6 februari arrangerades årets första klass 1 tävling. Det spelades på två orter, en i norr och en i syd.

I norr så spelades den i den nyöppna lokalen i Kumla med hela 16 man. Stark startfält med Manuel Orrellana, Peter Åkesson, Örjan Näsbom och Victor Kailta i spetsen. Det blev till slut en rafflande final mellan Manuel och Peter. Finalen var jämn och Manuel kunde till slut vinna matchen knappt med 30-27. Vinnaren hade äve det bästa totalsnittet i tävlingen på 0.648.

I söder var Malmö den arrangerande klubb med 14 deltagare. Även där var startfältet mycket starkt med Jesper Johansson, Andres Kall, Stefan Hillvin och Tai Tran som starka kandidater till segern. Litet utropstecken är att Mark Jenaphour från Helsingborg drog det högsta strået och vann i majestätisk stil hela turneringen med ett mycket fint totalsnitt på 0.751! Vill påpeka att Mark vann även den senaste klass 1 tävlingen. Så honom lär vi få se mycket i framtiden och inte alls räkna bort honom lättvindligt. Bästa totalsnitt i tävlingen hade Stefan Hillvin på 0.852!

All resultat finns på Cuescore.com.

Nästa klass 1(nr 2) går den 5-6 mars på Söderbiljarden i norr och Malmö i söder.

Stort grattis till vinnarna i klass 1!

Skribent: CK
E-post: Adressen Gömd