Landslagsuttagning till VM i Randers

09 AUG 2019 19:34
  • Uppdaterad: 09 AUG 2019 19:34

I år går Carambole VM av stapeln i Randers, Danmark. I nuläget är Sverige garanterade en startplats i mästerskapet, detta efter att Torbjörn Blomdahln placerat sig bland dom 17 bästa på världsrankingen. Dom 17 bästa på världsrankingen är garanterade en plats och således kommer Tobjörn att representera Sverige i Randers detta år.

Om Sverige får fler än en plats är i skrivande stund är fortfarande oklart. Detta då platserna som tillfaller CEB fördelas ut till nationerna efter resultaten från årets EM.

Sverige har dock även valt att anmäla Michael Nilsson i hopp om att få två platser. Valet föll på Michael då han under detta året både vunnit Sverige rankingen och haft högst årssnitt.

Sverige har även valt att anmäla en reserv utifall någon av ovanämda skulle få oväntade förhinder. Reserven Sverige har valt att anmäla är David Pennör. Utöver att David kämpat på i worldcup så placerade han sig som nummer två på den svenska rankingen.

Så fort vi fått information hur många platser Sverige blir tilldelade så går vi ut med ny information.

Skribent: Victor Kalita
E-post: Adressen Gömd