Lyckad helg för BK Paradis i klass 1

25 SEP 2019 11:48
14-15 september spelades den första Swedish 3cushion Tour(S3CT) i klass ett för både norr och söder.
  • Uppdaterad: 25 SEP 2019 11:48

Helgen som gick så spelades den första Swedish 3cushion Tour(S3CT) i klass ett för både norr och söder.

I söder så dominerade BK Paradis totalt då 3 man slutade på de 3 högsta placeringarna med Ken Hultqvist som vinnare och Tomas Tullberg som runner-up. Treor blev Ratcha Alievski och Per Hägg(från Malmö). Ken Hultqvist höll ett fantastiskt snitt på 0.949 och var helt ohotad tävlingen igenom. Bravo!
I norr så var det dock jämnare. 4 man slogs om den åtråvärda första platsen och det stod mellan Victor Kalita, Zois Arvanitidis, Sebastian Larsson och Peter Åkesson. Enligt reglerna så ska semifinalerna spelas till 30 utan stötbegränsning, vilket i det här fallet inte gjordes. På grund av den mänskliga faktorn så kom det aldrig information ut till spelarna i tid. Ett ödesdigert misstag kan tänkas, men de inblandade var förstående om detta då alla spelade på lika villkor från början. CK har påbörjat arbetet med med riktlinjer för tävlingsarrangörer som kommer förebygga att liknade misstag sker igen. Dokumentet med riktlinjer har redan gått ut till samtliga föreningar som arrangerar tävlingar i Carambole och CK hoppas få in åsikter från föreningarna innan dokumentet träder i kraft.
Semifinalerna slutade med Zois och Victor som vinnare mot Peter Åkesson respektive Sebastian Larsson.
I finalen vann Zois i en ganska således nervös match där det var oerhört jämnt. Slutsiffrorna blev 30-26 på 48.
Stort grattis till vinnarna Ken Hultqvist och Zois Arvanitidis!
Skribent: Carambolekommittén
E-post: Adressen Gömd