Årets Carramell 2021

23 JUN 2022 11:15
Suleman Kukka Salam har utsetts till Årets Carramell 2021.
  • Uppdaterad: 23 JUN 2022 11:15

SBF har sedan 2018 arrangerat Biljardgalan för att hylla personer och föreningar som under året gjort något bra inom biljarden.
Våra tre grenar har varsin kategori, Årets Carramell, Poolare och Snook, för att hylla någon som under året gjort något inom grenen som sticker ut. Nytt för i år var att respektive grenkommitté ansvarade för utse pristagaren.
Tidigare år hette kategorin Årets Carra men till i år byttes namnet till Årets Carramell.

Carambolekommittén utsåg Suleman Kukka Salam till Årets Carramell 2021 med motiveringen:
Efter en längre period av stagnation och till och med nedgång i antalet tillgängliga spelplatser för carambole, har vi under 2021 faktiskt kunnat se en vändning av den trenden. Ett av dessa ställen är Snooker247 i Sollentuna som drivs av Suleman Kukka-Salam. Hallen öppnade i första hand som en snookerhall, men efter att Suleman också gav plats för tre carambolebord har han visat ett stort engagemang för att arrangera tävlingar och att delta i dialog med carambolekommittén om arrangemang. Vanligtvis brukar årets Carramell tilldelas spelare efter förtjänstfulla insatser, men i år säger vi istället stort grattis till Suleman, Årets Carramell!

****
Vinnare Biljardgalan 2021 uppvaktas vid olika tillfällen under året eftersom det inte blev någon fysisk gala i år. Suleman fick sitt pris i samband med Snooker-SM i Stockholm.

Foto: Jonas Hjalmarström

Biljard för äldre