Carambolens ranking kommande säsong - Information och förtydligande

19 AUG 2021 08:00
  • Uppdaterad: 18 AUG 2021 08:01

Vi står nu inför en förkortad säsong 2021, vilket har gett upphov till frågor om hur rankingen påverkas av detta. Under hösten 2021 (vilket utgör hela säsongen) kommer det att spelas endast fyra omgångar istället för de åtta omgångar som en säsong vanligtvis innehåller.

Principen för rankingen på S3CT är att rankingen rullar över de senaste åtta spelade omgångarna. Vi kommer att fortsätta med samma princip, vilket så för med sig att det inte blir ”raka byten” omgång för omgång under en övergångsperiod. Man kan tycka att det hela beror på restriktionerna under pandemin, men vi hade varit tvungna att gå igenom samma exercis ändå, eftersom vi går över från höst/vår till kalenderår som tävlingssäsong.

De åtta omgångar som just nu ligger inne på rankingen är säsongen 2019/20 omgång 1 – 8. Vi kommer att spela fyra omgångar säsongen 2021 och sedan spela 8 omgångar säsongen 2022 som vanligt. I tabellen här under kan ni se vilken omgång som ersätts under dessa tolv kommande omgångar:

imageywzpb.png

Då vi så sedan ommer in i 2023 kommer det att vara i fas igen, dvs att omgång 1 ersätter omgång 1 föregående år och så vidare.

Skribent: CK
E-post: Adressen Gömd