Förändringar i Carambolekommittén

05 SEP 2019 07:46
Som säkert dom flesta har hört så valde nyligen Bo Bäckman och Lars Ringby att avsluta sitt engagemang i Carambolekomittén (CK). Vi tackar således Bo och Lars för ett gediget arbete och lycka till med allt i framtiden!
  • Skapad: 05 SEP 2019 07:46

Arbetet med att forma en ny CK har redan börjat. Victor Kalita och Joakim Wille som satt med i den tidigare kommittén tillsammans med Bo och Lars sitter fortfarande kvar och Victor tar över rollen som ordförande i CK efter Bo Svensson. Ett nytillskott till kommittén är David Pennör som även sitter med i biljardförbundets styrelse.

CKs högsta prioritet som tidigare är att fortsätta öka antalet utövare inom sporten genom att sprida den till en bredare publik. Vi kommer också framåt att lägga större kraft på att försöka rekrytera ungdomar vilket har visat sig vara en utmaning. CK kommer också att göra ett kraft tag i att strukturera upp arbetet i kommittén och har valt ut ansvarsområden som anses vara dom viktigaste områdena just nu. Nedan ser ni dom olika ansvarsområdena och hur CK valt att ställa upp. På områdena som har (+1) är vår ambition att rekrytera en ny person in CK och arbetet med det pågår.

PR & Marknadsföring: Victor Kalita

Utbildning: Victor Kalita (+1)

Barn & Ungdom: David Pennör (+1)

Anläggningar & Tävling: Victor Kalita, Joakim Wille

Antidoping: David Pennör, Joakim Wille

Nytt är även att det finns en mejladress där ni kan komma i kontakt med CK This is a mailto link. Har ni funderingar, idéer eller andra saker som ni vill att CK ska ta upp tveka inte att höra av er. Alla funderingar och idéer är mer än välkomma högt som lågt!

Skribent: Carambolekommittén

Biljard för äldre