Första Klass 1 tävling för 2020 Avgjord

15 JAN 2020 09:18
Nu i helgen anordnades årets första klass ett tävling för både norr och söder, den 5e rankingtävlingen i ordningen av 8.
  • Skapad: 15 JAN 2020 09:18

I norr deltog 16 man där startfältet var starkt och  stenhårt konkurrens mellan flera duktiga och jämna spelare. Den som drog det längsta strået gjorde Niklas Bergendorff, en välkänd rutinerad poolspelare, som vann finalen över Alf Karlsson Alvbåger med 30 - 15. Delad 3a blev Victor Kalita och Fredrik Bolander. Tävlingen arrangerades av Stockholms CC på Bondegatan.

I söder hos BK Borgens lokal i Helsingborg krigade 13 man om 1a platsen. Stort utropstecken är att även här vann en poolspelare tävlingen och gjorde det med bravur. Jesper Carlsson från Göteborg, som var även i finalen i senaste tävlingen, vann o en spännande och jämn match över Stefan Hillvin, Malmö med 30 - 24. Det syns klart att Jesper har utvecklat sitt spel snabbt och det är nog en tidsfråga innan han spelar i  Elitklassen. "Jag har tröttnat på Pool och tycker att carambolen är spännande och roligt!" berättar en nöjd Jesper. "Jag kommer att satsa på carambolen då det ger så mycket!" ... det gör han rätt i och carambolen behöver nya och yngre spelare. 3a blev Anders Kall, Göteborg och Ken Hultqvist, Lund.
Stort grattis till vinnarna och bra kämpat allihopa som deltog i tävlingarna!
Tävlingsresultat och ranking finns på Cuescore.com.
Skribent: Victor Kalita